برنامه‌های ماه رمضان شهرداری همدان در فضای مجازی برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: ده‌ها ویژه برنامه این سازمان در ماه مبارک رمضان با عنوان «شب‌های دلتنگی» در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، روح الله وجدی هویدا، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت خانه مانی، ویژه برنامه‌های فرهنگی اجتماعی و هنری شهرداری همدان در این ماه با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود.

او افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌ها تعمیق انس و الفت شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان با مفاهیم قرآنی، ترویج نشاط معنوی در بین شهروندان و بهره مندی هرچه بیشتر شهروندان از فضایل ماه مبارک رمضان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: طرح ختم قرآن در فضای مجازی با حضور قرآن آموزان فرهنگسراها، جزء خوانی قرآن کریم از اول رمضان به صورت مجازی، آموزش احکام و احادیث قرآنی، تلاوت و تفسیر و ترجمه قرآن و مناجات خوانی و ارائه نکات تغذیه سالم در ایام ماه مبارک رمضان با تاکید بر ویروس کرونا از جمله برنامه‌های مراکز فرهنگی شهرداری در این ماه است.


وجدی هویدا عنوان کرد: نصب بنر در ورودی مراکز فرهنگی (فرهنگسرا‌ها) زیر مجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از دیگر اقدامات در ماه مبارک رمضان است.

او ادامه داد: برای انس بیشتر کودکان و نوجوانان با قرآن فعالیت‌های استودیو قرآن ویژه بزرگسالان و خردسالان در بخش‌های تلاوت، تفسیر، مناجات، مداحی و سرود با هدف تولید آثار رسانه‌ای و گسترش و ترویج مفاهیم و معارف قرآنی در بین اقشار مختلف به ویژه قشر جوان با موضوعات نو و متناسب با فضای روز جامعه انجام می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان بیان کرد: کتابت قرآن کریم از سوی استاد مرتضی شعبانی در مرکز همایش‌های قرآنی و بین المللی آغاز شده است.
وجدی هویدا بیان کرد: با توجه به عدم امکان برگزاری محفل انس با قرآن پخش تلاوت قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان هر روز یک ساعت قبل از اذان مغرب و عشا در فضای بیرونی تالار قرآن برگزار می‌شود.

او برگزاری مسابقات قرآن ویژه خانواده بزرگ شهرداری همدان با هدف پی بردن به مفاهیم قرآنی و اسلامی و رعایت سبک زندگی اسلامی و عمل به آن‌ها را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات قرآن ویژه عموم شهروندان و پرسنل با مشارکت مجمع اساتید و قاریان با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری همدان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: برگزاری مسابقات با موضوعات آموزش شهروندی ویژه عموم شهروندان، برگزاری و اجرای برنامه رادیو شهروندی با عنوان (همدان آوا) در بحث مسائل و آموزش فرهنگ شهروندی و مجموعه مدیریت شهری و پرداختن به بحث مسائل مربوط به ایام ماه مبارک رمضان، برگزاری غرفه‌های سلامت در میدان امام خمینی (ره)، پخش تلاوت قرآن در پیاده راه از دیگر برنامه‌ها است.

او عنوان کرد: تهیه و تدوین کلیپ‌های نکات آموزشی با مشارکت انجمن اسلامی دانش آموزان، نشر در فضای مجازی و اپلیکیشن شاد نیز انجام می‌شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.