خرید امسال گندم کمتر از ۸ میلیون تن نخواهد بود

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های وزارت جهادکشاورزی خرید امسال گندم کمتر از ۸ میلیون تن نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فتحی رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی به برنامه ریزی در تولید گندم آبی با توجه به کاهش بارندگی‌ها و خشکسالی‌های احتمالی تاکید کرد و گفت: حدود ۷۰ هزار هکتار مزرعه تولید گندم آبی و ۲۰ هزار هکتار جو آبی در استان آذربایجان‌شرقی وجود دارد که باید با افزایش نظارت در مرحله داشت عملکرد در واحد سطح افزایش یابد.

او با بیان اینکه تقاضا برای خرید بذر اصلاح شده طی امسال نسبت به پارسال افزایش خواهد داشت، گفت: باید برای تامین این میزان تقاضا پیش بینی‌های لازم انجام شود  تا در تامین بذر سال زراعی آینده با مشکل مواجه نشویم.

فتحی افزود: طبق برنامه ریزی‌های وزارت جهادکشاورزی خرید امسال گندم کمتر از ۸ میلیون تن نخواهد بود.

او به احصای واحد‌های تولیدات دامی فعال و غیرفعال تاکید کرد و گفت: باید برای رصد و پایش نهاده‌ها و محصولات مرغداری‌های تخم‌گذار و گوشتی برنامه‌ریزی‌ها انجام شود و از طرفی با توجه به دریافت مجوز ساماندهی مرغداری‌های غیرمجاز، باید برنامه‌ریزی‌ها برای تولید قراردادی با همکاری دامپزشکی استان آذربایجان شرقی انجام شود.

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اصلاح نژاد دام سبک و سنگین به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی معاونت بهبود تولیدات دامی است، افزود: تحول و تحرک لازمه برنامه ریزی برای اقدام در راستای اصلاح نژاد برای تولید بیشتر محصولات دامی است و باید سریعاً انجام گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.