در این گزارش می‌توانید درباره آخرین درآمد و برنامه‌های مایکروسافت بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در اوایل سال ۲۰۱۵ که شرکت مایکروسافت ویندوز ۱۰ خود را معرفی و به بازار عرضه کرد، این شرکت اظهار داشت که انتظار دارد ۱ میلیارد دستگاه بتواند سیستم عامل جدید ویندوز را تا تابستان ۲۰۱۸ اجرا کند و بهتر است بدانید که مایکروسافت این هدف را کمی بعد در مارس سال ۲۰۲۰ به دست آورد.

در مارس سال ۲۰۲۰ بود که شرکت مایکروسافت اعلام کرد ویندوز ۱۰ قدرت پوشش ۱ میلیارد دستگاه در سراسر جهان را دارد و امروز هم مایکروسافت اعلام کرد که تعداد کاربران و دستگاه‌های فعال ویندور ۱۰ به ۱.۳ میلیارد دستگاه رسیده است.

 افزایش ۳۰۰ میلیونی کاربر جدید ویندوز ۱۰ در هر سال

مایکروسافت نشان داده که ویندوز ۱۰ اکنون بیش از ۱.۳ میلیارد دستگاه فعال ماهانه را در سراسر جهان تامین می‌کند و از زمان عبور از مرز ۱ میلیارد در سال ۲۰۲۰، این شرکت بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر جدید ویندوز ۱۰ را به دست آورده است.

در حال حاضر یکی از دلایل اصلی رشد کاربران ویندوز ۱۰، بیماری همه گیر و شیوع ویروس COVID-۱۹ در کشور‌ها است، این به این دلیل است که از زمان ابتلا به همه گیری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰، بسیاری از افراد کارهایشان را به منزل آورده‌اند و بیشتر در خانه‌هایشان فعالیت دارند.

میزان درآمد شرکت مایکروسافت در چند ماه اخیر

مدیر ارشد مالی شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرده است که تقاضا برای رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۰ با وجود کمبود تراشه جهانی در چند وقت اخیر بسیار زیاد بوده، چراکه در حال حاضر مصرف کنندگان ویندوز به دنبال دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگتر هستند تا از راه دور و در منازلشان کار‌های خود را انجام دهند و همین موضوع به مایکروسافت کمک کرده تا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، نزدیک به ۴۱.۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند.


بیشتر بخوانید


علاوه بر این، مقامات مایکروسافت گفته‌اند که درآمد OEM ویندوز برای سه ماهه گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته و این به دلیل افزایش تقاضا برای رایانه‌های شخصی مصرفی بوده. از طرف دیگر هم درآمد Windows OEM Pro طی سه ماه سوم سال ۲۰۲۰ تا ۲ درصد کاهش داشته است.

البته بهتر است بدانید که درآمد حاصل از Windows OEM Pro در سه ماهه مشابه سال ۲۰۱۹ بسیار زیاد بوده، چراکه پایان پشتیبانی از ویندوز ۷ بسیار زیاد بود و این ۲ ٪ کاهش، قیمت نگران کننده‌ای برای این شرکت نیست.

گفتنی است، از نظر درآمد و همچنین میزان پذیرش سیستم عامل، اعداد بسیار مناسبی برای مایکروسافت در این مدت اخیر به دست آمده و طبق گزارش‌های قبلی، غول ردموندی در حال برنامه ریزی برای اصلاح کامل ویندوز ۱۰ در سال جاری است و همچنین ممکن است در نهایت سیستم عامل Windows 10X مورد انتظار خود را برای مصرف کنندگان آزاد کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ویندوز 10 ، سیسنم عامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار