سرلشکر سلامی قدرت سازی در سرزمین های اسلامی و درهم شکستن نقاط تمرکز دشمن را از کارکردهای نیروی قدس سپاه پاسداران دانست.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین معارفه جانشین و معاون هماهنگ کننده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین ارشد این نیرو برگزار شد.

فرمانده کل سپاه در این آیین طی سخنانی با تبریک ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام و قدردانی از نیروی پرافتخار و سرشار از روحانیت، معنویت و اقتدار قدس سپاه به فلسفه عظیم و هویت معنادار و الهام‌بخش این نیروی راهبردی اشاره و بیان داشت: امروز و گذشته نیروی قدس نشان داده است که طراحی فلسفه، مبنا و هدف شکل گیری این نیرو کاملا دقیق و واقعی بوده است و مستکبران را که در نقشه جامع ذهنی و منشور منفور آرمانی خود، تکه تکه کردن جهان اسلام و حمله به اجزاء منفصل آن را هدف‌گذاری کرده بودند را با چالش و شکست مواجه ساخته است.

وی افزود: جبهه استکبار این رویا را در سر پرورانده بود که اجزای جهان اسلام را در میدان تهاجم مرکزی خود قرار دهد تا با حمله به هر جزء مستقل و شکست دادن اجزاء منفرد، سرزمین و عرصه سیاست مسلمانان را در دست بگیرد و از جغرافیای غنی و پر ظرفیت آنان برای بقا و حیات خود در مقیاس جهانی استفاده کند.

سرلشکر سلامی فلسفه نیروی قدس را مقابله با این استراتژی خطرناک دانست و افزود: نیروی قدس اجازه انفصال اجزا اسلام را نداد و در مقابل آرایه‌های دفاعی جهان اسلام را به یکدیگر متصل کرد و جغرافیای پیوسته را در یک نظم دفاعی پیوسته و آرایش و صورت بندی منطقی و کامل بسیج کرد و از شکست جهان اسلام برابر جهان استکبار که جدی، جاری و واقعی بود، جلوگیری کرد و این کار کرد و نقش آفرینی زیبا طی دهه‌های گذشته به ویژه دهه اخیر به روشنی پدیدار و نشان داده شد.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه نیروی قدس توانسته است نقاط تمرکز دشمن را در هم فرو بشکند و با شکل دهی به جبهه‌های متعدد مقاومت ضد استکبار، پیشانی دفاعی و جنگی اسلام را گسترش و در میدان واقعیت، قدرت استکبار را تجزیه کند، تصریح کرد: نیروی قدس راهبرد قدرت سازی را در هر سرزمین با ایجاد قدرت کارآمد به شایستگی دنبال کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی قدس با درک این معنا که ما و سایر کشور‌های جهان سرنشینان یک سفینه بوده و در یک کشتی سواریم و اگر نقطه‌ای در جهان اسلام بشکند این شکست به همه جا منتقل می‌شود و سرانجام استکبار را بر قلب سیاسی جهان اسلام مسلط خواهد کرد، خاطرنشان کرد: بعضی منافع ملی را از منافع آرمانی جدا می‌کنند، در حالیکه در منطق راهبردی هر چه سطح قاعده قدرت گسترش یابد بهتر می‌توان از منفعت، حیثیت و امنیت ملی خود و دیگران دفاع کرد.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه نیروی قدس در پی این نبوده است که منفعت و امنیت کشور دیگری را فدای ایران کند یا منفعت و امنیت ایران را فدای دیگران، گفت: شهید حاج قاسم در پی هم افزایی این منافع و مستحکم کردن آن‌ها در یک آرایه وسیع و به هم پیوسته جهانی و منطقه‌ای بوده است و این سر و رمز و راز واقعی پیروزی نیروی قدس در میدان‌هایی است که در آن درگیر بوده است.

فرمانده کل سپاه افزود: کار بزرگ دیگر نیروی قدس این است که اجازه نداد استراتژی دشمن به پیروزی در میدان تبدیل شود؛ اجازه تبدیل موفقیت‌های نظامی دشمن در میدان را به منفعت سیاسی نداده است، در واقع وقتی بین ذهنیت راهبردی دشمن و منافع در میدان فاصله بیفتد استراتژی او شکست خورده است.

وی عراق را صحنه شکست استراتژی دشمن در این کشور توصیف کرد و افزود: نیروی قدس به همراه جریانات درونی عراق اجازه ندادند دولت سازی مورد نظر استکبار در آنجا شکل بگیرد، در لبنان، در سوریه، در یمن، در افغانستان و در هر نقطه که میدان تاثیر و جاذبه نیروی قدس در آنجا عمل کرده است نیز از این رخداد مبارک شکل گرفته است و مردان نیرو مردان میدان بودند.

سرلشکر سلامی خاطر نشان کرد: مصیبت‌هایی که بر ائمه اطهار علیهم السلام وارد شد همه از نبود مردان میدان بود اگر مردان و عناصری که باید امام مجتبی علیه السلام را در میدان حمایت می‌کردند و می‌ایستادند، این همه مصیبت و اندوه بر اسلام و امام مسلمین وارد نمی‌شد، نقص آن حادثه تنها گذاشتن امام در مقابل معاویه کسری مردان میدان بود و اگر امام علی علیه السلام در مسجد کوفه ضربت خورد به دلیل نبودن مردان باشرف میدان بود.

فرمانده سپاه افزود: اگر مردان میدان در عاشورای ۶۱ هجری بودند، اهل بیت پیامبر عظیم‌الشأن علیهم السلام اسیر نمی‌شدند و امام تنها نمی‌ماند؛ همواره این مردان میدان بودند که در اسلام تعیین کننده پیروزی‌ها یا شکسته‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردان با شرف میدان دفاع مقدس نبودند همان سرنوشت صدر اسلام تکرار می‌شد و انقلاب، اسلام و ایران همه با هم شکست می‌خورد، تصریح کرد: همه چیز در میدان شکل می‌گیرد، نیروی قدس ما در میدان از منافع اسلام و ایران دفاع کرد، هر کجا دشمن وارد شد و ایستاد و جوانان مسلمان را به صحنه دفاع وارد کرد و جبهه را استحکام بخشید، حمایت و پشتیبانی کرد و تدبیر و اندیشه دفاع را به واقعیت روی زمین تبدیل کرد.

وی تاکید کرد: سپهسالار و سردار بزرگ میدان شهید حاج قاسم سلیمانی بود که برای امنیت ایران و سایر بلاد اسلامی همواره در کوه‌ها، بیابان‌ها و دشت‌ها در تعقیب دشمن بود.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه اگر این نیروی عظیم با آن پشتوانه‌های وسیع در میدان نبود امروز داعش آن ویروس خطرناک سیاسی که خود یک کرونای سیاسی و یک کرونای امنیتی بود عالمگیر می‌شد، خاطرنشان کرد: اگر حاج قاسم نمی‌ایستاد امروز داعش در این سرزمین و سایر سرزمین‌ها و پیکر‌های اجتماعی نفوذ می‌داشت، مردم ما اصلاً از نزدیک چهره یک داعشی را ندیدند! چرا؟ چون او در میدان بود؛ چهره یک امریکایی مهاجم را ندیدند! چون او و شما در میدان بودید.

فرمانده کل سپاه میدان را مقدس دانست و با اشاره به نقش سرنوشت ساز و تعیین کننده حاج قاسم در میدان گفت: او این هنر را داشت که دیپلماسی را در خدمت میدان آورد، این قوت و جامعیت شخصیت او بود که هم در میدان جهاد می‌جنگید و هم می‌توانست اجماع بسازد، ائتلاف ایجاد کند و آرایش سیاسی صحنه را تغییر دهد و در عین حال برای دیپلماسی نیز قدرت بسازد.

وی افزود: همه می‌دانیم و می‌دانند که دیپلماسی بدون مضمون و محتوای قدرت صوت و کلمه است و امروز جهان برای صوت و کلمه‌ای که بدون پشتوانه قدرت باشد احترامی قائل نیست، نفوذ کلام پشتوانه قدرت می‌خواهد، سپاه و نیروی قدس آن و فرمانده رشید و فرماندهان شجاع آن این قدرت را می‌ساختند.

سرلشکر سلامی حقایق امروز منطقه را صحنه شکست دشمن و قدرت امت اسلامی قلمداد و یادآور شد: این‌ها، نشانه‌های قدرت هستند، این قدرت از کجا آمده است؟ وقتی شهید سلیمانی و شهید حجازی و سایر مردان شهید نیرو هجرت را مقدمه جهاد می‌کنند و بدون دلبستگی به این دنیا و زخارف آن در صحنه حضور می‌یابند و نه یک روز، نه یک ماه و نه یکسال، بلکه سال‌ها بدون خستگی می‌جنگند طبیعی است که این کشور امن است، مقتدر است و مسلط است.

فرمانده کل سپاه در پایان شهیدان را نقطه اوج و نماد شرافت ملت ایران توصیف و تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی امروز در اوج عزت است و در قلب همه مردم جا دارد، او را دیگر نمی‌توان از قلب‌ها جدا کرد و امروز عزیزتر از دیروز است او زنده است و نزد خداوند روزی خوار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
فایل صوتی آقای رائفی پور رو گوش بدین وجدانا کاملا روشن خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۵:۱۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
میدان فدای دیپلماسی شد.. #حاج قاسم درود بر شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر انسان مومنی میداند که دفتاع و قدرت داشتن مقدس است و یک نبردی است که هر کسی جرات حظور در آن را ندارد. مال انسان های بزرگ و شجاع است صلوات بر مومنون و مومنات و لعنت بر ستمگران.
هر کس بر غیر خدا توکل کند و امید داشته باشد خدا به همون واگذارش میکند.
Russian Federation
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
روحش شاد مرد میدان
Iran (Islamic Republic of)
ع.م.اراک
۲۱:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
لطفا اینقدر با هم دعوا نکنید و یکدیگر را به ندانمکاری متهم نسازید و قدرت یکدیگر را به رخ هم نکشید . مردم از این دعواها خسته شده اند . همه سعی کنید مشکلات کشور حل شود . اینقدر آب به آسیاب دشمن نریزید . و دشمن را به اهداف خود نکنید . هر کسی سعی کند در خدمت به کشور و مردم کار خودش را به درستی انجام دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود خدا بر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی و یاران همرزمانش و درود خدا بر همه شهیدان........
Germany
آرمان
۲۱:۰۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
اون بنر مشت سر سردار چقدر آب خورده ؟
آیا درسته چاپ همچین بنرهایی در این شرایط اقتصادی که مردم نان برای خوردن پیدا نمیکنن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای ظریف صدای این سخنرانی را داخل گوشیت بذار و سه ساعت آن را گوش کن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام بر سرداران شجاع.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
ظریف رو بفرستید میدان جنگ با داعش تا ببینیم میتونه با دیپلماسی به راه بیارشون
Iran (Islamic Republic of)
عراقی
۲۰:۳۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
بعید می دونم نظر جناب ظریف وزیر پر تلاش امور خارجه نسبت به سردار بزرگ شهیدمون منفی باشه،اما برای درک و فهم بزرگی ایشون به تریبون به دستها پیشنهاد می کنم یکبار دیگر فیلم مراسم تشییع و تدفین ایشون رو از بغداد تا اهواز و تهران و کرمان رو ببینند،مردم نه موظف بودند نه بدهکار،عاشق بودند....فکر می کنید برای شما چند نفر بیایند....خوب فکر کنید....
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدعلی
۲۰:۲۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
حاج قاسم رابه عنوان شاخص حساب کنیم
دشمنان داخلی وخارجی شناخته می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
شاخص عدالت ،آزادی انسانهاو منافع کشور است نه افراد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
چی باید گفت واقعا
Iran (Islamic Republic of)
سیندخت
۱۹:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
جانم فدای سردار دلها
United States of America
ناهیدی
۱۹:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم خوب و بد را عالی تشخیص می دهند. پخش صحبتهای ظریف هم یک بازی بین خود اقایان مسئول هست. چراکه هم مذاکرات هسته ای در جریان هست و عده ای از ادامه مذاکرات ناراحت اند و تلاش می کنند بهرطریقی مذاکرات به نتیجه نرسد چراکه منافع گروهی شان در خطر هست از طرفی انتخابات نزدیک هست و لازم هست تا گروه و جناح های رقیب رو از دور خارج کنند و از طرفی با تحریک احساسات مردم از طریق این صحبتها، مردم را به پای صندوق های رای بیاورند. بهرحال این کارها همگی با برنامه ریزی دقیق توسط خود اقایان مسئول می باشد و هیچ فایده ای برای ما مردم ندارد و باعث نمی شود که مثلا مرغ یا روغن که در بازار نایات شده زیاد شود. بهتر است این اقایان بفکر مردم باشند تا بفکر قدرت و جایگاه خودشان با هر شیوه ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا بچه های سپاه حفظ کنه که چنین شیر مردانی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا حاج قاسم رو رحمت کنه خدا سپاه و ارتش رو واسمون نگه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
قابل توجه مدعی تدبیرررررر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام و درود بر علمدار شهید جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی
Pakistan
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
انتقام سخت چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدایزدیان
۱۹:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما خوبی و فداکاری سردار سلیمانی راهیچ وقت فراموش نمیکنیم.هر کس در هر زمان از تاریخ که برای دفاع از جان ،مال و ناموس وارزش ایرانی دفاع کرده باشد مقدس است و شایسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود بر سپاهیان پیرو ولایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی جالبه کم کم تاریخ داره تکرار میشه به ۵۰ سال پیش برگردید یه بار تاریخ رو مرور کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
میشه شفاف تر بگی????
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۹:۰۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود بر سردار سلیمانی عزیز و سلیمانیها که مرد میدان اند و امنیت را برای کشور به ارمغان می آورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
سرداری وار در انتخابات شرکت میکنیم حتی برای کوری چشم دشمن که شده رای می دهیم .هر رای ایرانی تیری به چشم صهیونیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خودت رو ناراحت نکن سردار اینا دیگه آخراشونه دارن الکی دست و پا میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۱۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
چیزی که نباید میشد شده دیگه این تریبون رفتن ها هم دیگه چیزی رو درست نمیکنه.منتظر بمونید تا این اتفاق به مرور زمان از یاد مردم بره.از طرفی اگه قرار به این باشه که یه گروه تروریستی به این راحتی به ایران حمله کنه شما چطور میخواید در برابر کشورهای بزرگ از کشور دفاع کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
برادر اون گروه وقتی نیومد لب مرز ایران یعنی شده یک کشور و دوم وقتی به ایران خدایی نکرده حمله میکرد شاید بعضی از کشورها منطقه هم به ایران حمله میکردند سوم شما فکر میکنید فقط داعش است طالبان و جیش الظلم و تجزیه طلبان و کومله و....حساب نکردی چهارم فکر کردی منافقین داخلی هم بیکار میشینن و پنجم همیشه میگن پیشگیری بهتر از درمان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
یک گروه تروریستی نبود و ازطرف آمریکا ،عربستان وخیلیادیگه حمایت میشد اونای که عقل دارن میفهمن نباید جنگ رو به مرزها رسوند و باید درخارج ازمرزها جلوشو گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
چون الان زیر پات سفته و جات خوبه این حرفا رو میزنی
وگرنه اگه اومده بود امثال تو اصلا تو کشور نمیموندین و مثل ترسوها فرار میکردین
امثال حاج قاسم بودن که مانع شدن
شماها همون بهتر که مثل این دولت فقط بیان گولتون بزنن
واقعا بعد هشت سال هنوز اینا رو نشناختین
حاج قاسم رو خدا عزیز کرده وهیچکی نمیتونه شأنش رو پایین بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
ببین سپاه و ارتش خدماتشون اثبات شده هستش ۸ سال جلوی ۲۶ تا کشور ایستادند و نذاشتند یه وجب از خاک این مملکت کم بشه که اگر شهدا نبودند شما نمیتوتستی راحت بشینی پای شبکه های معاند و تحلیل اونها رو به زبون بیاری ببین اقا یا خانم که اسمتو گذاشتی ایرانی اما یه ذره هم ایرانی نیستی بزرگ تر از امنیت چیزی نیست که افرادی مثل حاج قاسم ها با گذشتن از جونشون واسه ما فراهم کردن این هم یادت باشه که ما فقط میخواهیم مستقل باشیم اما دشمن و دشمان داخلی اینو نمیخوان میخوان برده باشن مثل اعراب مثل کره مثل ژاپن مثل آلمان اینا همه برده هستند و یه ذره استقلال ندارند اندیشه ما یک اندیشه اسلامگرایی ملی هستش در اسلام کسی زیر بار ستم ظلم و سازگاری با دشمن نمیره و در ملیت و هویت ایرانی همیشه در طول تاریخ سخن از استقلال و کمال بوده این هم یادداشت کن و هر روز بهش فکر کن که همیشه تا قدرت داشته باشی میتونی حرف بزنی و حرفتو به کرسی بنشونی وگرنه ته دیپلماسی هم باشی یه ذره هم واسه حرفت تره خرد نمیکنن همیشه هم میدون جنگه که دیپلماسی رو میسازه وگرنه کشوری مثل امریکا چرا از اون سر دنیا اومده داره واسه نقش ایران و خودش در خاورمیانه مذاکره میکنه ؟؟ چرا تایوان و هنگ کنگ و انتریک میکنه علیه چین ؟؟چرا یک عمره بین دو کره اختلاف انداخته؟؟ جواباش خیلی ساده چون میدان مهمه هیچ ابی هم ریخته نشده تازه کسی که عاقل باشه دشمن خودشون رو میشناسن افرادی هم مثل شهید سلیمانی تا اخرین قطره خون تا پای دفاع از این کشور و انقلاب میمونن و ما هم پشتشان حرکت میکنیم و گوش به فرمان رهبرمون هستیم شما هم برو تحلیل های رسانه های معاند رو ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایش راست میگی منطقی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
شهدا زنده اند و نزد خدا روزی می خورند البته اگه اعتقاد داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
سردار می دانست بعد از ایمان به خدا ،قدرت یک کشور از غیرت و آبروی مردم محافظ می کند

سلام و درود خداوند بر شهدا و پدران و مادران این عزیزان
Germany
Mortezaa
۱۸:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدمات سردار سلیمانی هیچ وقت فراموش نمیشه امنیت امروز ما مدیون همچین شهدایی هست اگر هم اختلاف نظری بوده واقعا نیازی نبود رسانه ای بشه کار اقای ظریف توجیه پذیر نیست . روز انتخابات انشاءالله ثابت میکنیم پیرو خون سرداریم .
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مادرصورت ظریف بیاید برای نشان دادن قدرت واقتدار مردم ایران بخاطر ظریف میاییم وگرنه مهم نیس کی بشه کی نشه اب ازسرمون گدشت
Iran (Islamic Republic of)
مرجان
۱۵:۱۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
انشالله
آخرین اخبار