مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از اختصاص ۱۲۶ میلیارد ریال بودجه ملی برای بازآفرینی شهری در استان قزوین خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  مبارک قدم، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: از سال گذشته اداره کل راه و شهرسازی به طور جدی به موضوع بازآفرینی شهری استان قزوین ورود کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: فرسودگی بافت‌های شهری باعث مهاجرت جمعیت اصیل می‌شود و جمعیت به مناطق حاشیه شهر و یا مناطق دارای امکانات مهاجرت می‌کنند.

مبارک قدم با بیان اینکه هدف اصلی بازآفرینی شهری، ارتقای محیط زندگی در این بافت‌ها و یا زیست پذیر نمودن آنهاست، خاطرنشان کرد: بر همین اساس یازده منطقه در استان قزوین شامل محله سردار، بلاغی، راه آهن، هادی آباد، مرکز شهر الوند، فردوس آبیک، اکبر آباد اقبالیه و راه اک در تاکستان، در طرح بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده اند.

وی افزود: در راستای بهبود خدمات عمومی و اصلاح خدمات شهری، سال گذشته برای اولین بار، صد میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در حوزه بازآفرینی شهری به طور کامل اختصاص پیدا کرد و امسال نیز ۱۲۶ میلیارد ریال برای بازآفرینی شهری در استان قزوین اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: پروژه‌های محرک توسعه شامل بوستان‌ها و یا اماکن آموزشی و تفریحی و...، در مناطق هدف تعریف شده اند تا امر توسعه را در این مناطق رقم بزنند و اثر بسیاری در ایجاد شادابی در آن محله‌ها بگذارند.

وی افزود: بالاتر از تخصیص اعتبارات ملی و استانی، ایجاد باور عمومی نسبت به امر بازآفرینی شهری، مهمترین چالش پیش روی اقدام عملی در این زمینه محسوب می‌شود.

مبارک قدم گفت: شهرداری‌ها باید در صدور عوارض ساختمانی و تخفیف‌ها و مشوقات در مناطقی که نیاز به بازآفرینی شهری دارند، حضور جدی داشته باشند.

وی افزود: اعتبارات به وسیله دستگاه‌های مختلف هزینه می‌شود و باید این اعتبارات به طور مناسب در حوزه بازآفرینی شهری تخصیص پیدا کنند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، در سطح ملی و استانی، ستاد بازآفرینی شهری شامل مسئولان ارشد استان و بخش دولتی و خصوصی وظیفه بررسی و تصویب طرح‌های بازآفرینی شهری را بر عهده دارند.

وی افزود: بانک مسکن به عنوان بانک عامل، وظیفه اعطای تسهیلات بازآفرینی شهری را بر عهده دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.