فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد در خصوص افزایش کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ توحیدی فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: برنده شدن در قرعه کشی‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، واریز سهام عدالت و مواردی از این دست، ترفند جدید کلاهبرداران برای برداشت از حساب‌های بانکی و خالی کردن جیب مردم است.

سرهنگ توحیدی افزود: همشهریان باید مراقب همچین مواردی باشند و از در اختیار قرار دادن مشخصات شناسایی خود به دیگران خودداری کنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه افزایش امنیت کاربران در فضای مجازی از مهم‌ترین اهداف پلیس فتا است، گفت: سایت پلیس فتا پل ارتباطی با مردم است، شهروندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات، هشدار‌ها و توصیه‌های پلیس به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به بخش مرکز امداد و فوریت‌های سایبری گزارش دهند.

فقری، کارشناس امور بانکی هم گفت: مردم در هیچ شرایطی نباید اطلاعات هویتی و حساب‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

او تاکید کرد: دارندگان کارت‌های بانکی و صاحبان حساب‌های بانکی از قرار دادن کارت پرداخت بانکی و حساب بانکی در اختیار افراد غیر، حتی فروشندگان کالا خودداری کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.