رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان فارس گفت: هزار و ۸۵۱ داوطلب عضویت در شورا‌های شهری فارس تائید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان فارس گفت: سه هزار و ۲۶۸ نفر برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های فارس ثبت نام کردند که ۲۳۰ نفر از آن‌ها انصراف دادند و صلاحیت یک هزار و ۸۵۱ نفر در هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات استان تایید شد.

روح الله نجابت افزود: بیش از سه هزار نفر برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها و ۱۴ هزار نفر برای انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های استان فارس ثبت نام کرده‌اند که مجموعا بیش از ۱۷ هزار نفر را شامل می‌شود.

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان فارس گفت: امروز پنجشنبه اولین روز رسیدگی به شکایات ردصلاحیت شدگان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها است که این فرآیند تا ۱۲ اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تمام شکایت‌ها با دقت نظر در هیات نظارت بر انتخابات استان فارس بررسی خواهد شد.

نجابت با بیان اینکه هیات عالی نظارت بر انتخابات استان اکنون در مرحله نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی قرار دارد گفت:فارس شامل ۹۰ بخش است که فرآیند انتخابات در همه این مناطق به صورت مجزا تعریف شده است، ۱۴ حوزه انتخابیه در استان وجود دارد که هر بخش فرآیند مستقل انتخاباتی دارد که کار بسیار انرژی بر و سنگینی خواهد بود.

او بیان کرد: همزمانی انتخابات شورا‌ها با انتخابات ریاست جمهوری و وجود بیماری کرونا باعث شده نسبت به سلامت هموطنان با وسواس بیشتری اقدام و صندوق‌های رای بیشتری به نسبت سنوات گذشته در استان فارس پیش بینی شود تا انتخابات خرداد ۱۴۰۰ در کمال صحت و سلامت برگزار شود.

نجابت به روند بررسی تایید صلاحیت‌ها اشاره کرد و گفت: افراد براساس مواد قانونی تایید و یا رد صلاحیت شده‌اند، یک هزار و ۸۵۱ نفر برای رقابت در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌های استان فارس تایید صلاحیت شدند که همه این افراد از جهت فنی و تخصصی کارآمد هستند و همین موضوع مارا به اداره مدیریت‌های شهری در آینده امیدوار کرده است.

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی استان فارس با بیان اینکه حدود ۸۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در فارس توسط هیات اجرایی و حدود ۳۰۰ نفر نیز توسط هیات نظارت رد صلاحیت شدند گفت: شرعا برخود حرام می‌دانم که در بررسی صلاحیت افراد غیر از نگاه حرفه‌ای و تخصصی چیزی را دخیل کنم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار