جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به تعویق افتادن انتخابات را تسلیم در برابر خواسته‌های رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به اعلام رسمی تعویق انتخابات در سرزمین‌های فلسطینی اعلام کرد: تعویق انتخابات با اجماع ملی گروه‌های فلسطینی مغایرت دارد و کودتا علیه توافق قاهره است.

بر این اساس، عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین درباره روند برگزاری انتخابات با تأکید بر اینکه در هیچ زمینه‌ای به ویژه برگزاری انتخابات در قدس نباید تسلیم رژیم اشغالگر شویم، گفت: هیچ توجیهی برای تعویق انتخابات یا حتی فکر کردن به آن وجود ندارد. عقب نشینی از گزینه برگزاری انتخابات با نظر جمعی گروه‌های فلسطینی تعارض دارد.

وی افزود: حقوق ما از طریق رژیم اشغالگر که خواهان ادامه اختلافات گروه‌های فلسطینی است، محقق نمی‌شود. ملت فلسطین قادر است انتخابات را در قدس برگزار و صندوق‌های انتخاباتی را در خیابان‌های آن مستقر کند. ما خواستار برگزاری انتخابات در روز ۲۲ ماه مه هستیم.

القانوع ادامه داد: برگزاری انتخابات نقطه آغازی برای سر و سامان گرفتن اوضاع داخلی گروه‌های فلسطینی است. از همه طرف‌ها می‌خواهیم در دایره اصرار بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر باقی بمانند. ما با مذاکره گروه‌های فلسطینی برای تثبیت حق ملت فلسطین در برگزاری انتخابات موافق هستیم. ما از صدور فرمان ریاست تشکیلات خودگردان برای اجرای انتخابات در ۲۲ ماه مه آتی حمایت می‌کنیم.

پیشتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تعویق رسمی انتخابات پارلمانی به بهانه کارشکنی رژیم صهیونیستی خبر داده بود. تعویق انتخابات با مخالفت تمامی احزاب و گروه‌های فلسطینی همراه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار