موهبتی گفت: بودجه کشور در لایحه دولت ۴۵ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته، ولی در مجلس ۷۳ درصد مصوب شد این در حالی بوده که بودجه این استان ۷۵ درصد افزایش در لایحه و در مصوبه مجلس ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از پروژه درحال ساخت مرکز ساماندهی، نگهداری، توانمندسازی و صیانت اجتماعی معتادان متجاهر با مشارکت شهرداری و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان  اظهارداشت: وجود معتادان متجاهر و کارتون خواب‌ها در فصل سرما در سطح شهر سوهان روح شهروندان بوده که این مهم بار مسوولیت مسوولان را سخت می‌کند از اینرو برنامه‌ریزی برای ساماندهی آنان انجام و با هماهنگی‌هایی که شده در بحث تامین اعتبارات برای ایجاد مرکز کارتن‌خواب‌ها و مرکز نگهداری و جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدامات توسط دستگاه‌های متولی که زیر مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فعال هستند صورت گرفته است.

او  افزود: این مرکز نگهداری با مشارکت اعتبارات استانی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و شهرداری زاهدان در حال ساخت است و ساختمان آن شامل حدود سه هزار متر زمین و یکهزار و ۱۰۰ متر بنا برای نگهداری از کارتن خواب‌ها در فصل زمستان ایجاد شده همچنین در فاز دوم ایجاد هزار و ۱۰۰ متر بنا برای کارتون‌های خانم در نظر گرفته شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در زمانی از سال کارتن خواب‌های خیابانی نداریم و از این مرکز برای نگهداری معتادان متجاهر استفاده خواهد شد تصریح کرد: کار پیشرفت نسبتا خوبی دارد و همچنین متناسب با ظرفیت استان باید در این راستا هم‌افزایی کرد.

او با بیان اینکه حدود هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه خواهد شد که کافی نیست ادامه داد: حضور میدانی مدیران و دادستان در حوزه قضایی کمک کرده که جلوی بعضی از انحرافات گرفته و به اجرای روند صحیح پروژه‌ها کمک کرده است.

موهبتی گفت: مشکلات موجود سیستان و بلوچستان کم نیست و این استان در همه زمینه‌ها عقب‌ماندگی تاریخی دارد، اما روندی که در استان است و شتابی که ایجاد شده در کنار نگاه رهبر معظم انقلاب به منطقه نقش‌آفرین خواهد بود.

مهدی شمس آبادی دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان نیز  گفت: خوشبختانه هم‌افزایی خوبی بین مجموعه اجرایی و قضایی ایجاد شده و هدف ما این است که این مجموعه‌ها مانند مرکز نگهداری متعادان متجاهر سریع‌تر راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار