امام جمعه رابر گفت: شهید سلیمانی، علاوه بر اینکه یک فرمانده نظامی بود، یک دیپلمات کار کشته بی نظیربود که شگفتی سیاستمداران جهان را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی، امام جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر و تسلیت شهادت مولای متقیان علی (ع) به اهمیت روزه داری طبق روایاتی از حضرت موسی (ع) اشاره کرد و  گفت: کسی که برای رضای خدا روزه می‌گیرد و زبان، گفتار، اعضا و جوارحش روزه است، پاداشش بهشت برین است.

او آزار و اذیت دیگران، رعایت نکردن حقوق دیگران، رعایت نکردن بهداشت، بدحجابی، ایجادآلودگی صوتی و غیره را از مصادیق حق الناس برشمرد و افزود: پاداش افراد ی که در مقابل این رفتار‌ها، صبوری می‌کنند، رهایی از آتش جهنم است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به فرارسیدن لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین علی (ع) بیان  کرد: شب‌های قدر شب‌هایی بسیار مهم و سرنوشت سازی هستند که باید قدر بدانیم و تلاش کنیم در این شب‌ها، اخلاص را کسب کنیم.

 او گفت: بهترین اعمال در شب قدر دعا و بافضیلت‌ترین اعمال، دعا برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) است.

امام جمعه رابر در ادامه سخنانش با اشاره به ایام الله پیش رو و فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت عالم مجاهد، آگاه و اندیشمند بزرگ اسلام استادمطهری را گرامی داشت و روز معلم را تبریک گفت و ادامه داد: معلمان در شرایط سخت کرونایی و فضای مجازی نیز توانستند نقش خود را به خوبی در تعلیم و تربیت ایفاکنند که جا دارد از همه معلمان وارسته و زحمتکش قدردانی کنیم.

او با اشاره به انتشار فایل محرمانه ظریف بیان کرد:  قوه قضاییه و شورای امنیت باید در این موضوع ورود و طراحان را شناسایی و در انظار عمومی محاکمه کنند تا درس عبرتی برای دیگران شوند.

خطیب جمعه رابر در ادامه سخنانش باگرامیداشت یاد و خاطره سرداردل ها گفت: سردار مقاومت نمونه جاودانه مردم ایران است و سرمایه بی نظیری برای محور مقاومت در زمان حیات و شهادت بوده و خواهدبود.

او افزود: فرمانده شهید، حاج قاسم سلیمانی علاوه بر اینکه یک فرمانده نظامی بود، یک دیپلمات کار کشته بی نظیر بود که شگفتی سیاستمداران جهان را برانگیخت و این ویژگی‌ها از او یک مکتب ساخت و مسئولان باید از مکتب او درس بگیرند و به وحدت ملی، اتحادعمومی و منافع ملی حساسیت داشته باشند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه راه نجات و سعادت مسئولان و مردم عمل به مکتب سردارسلیمانی است، گفت: مسئولان مواظب نفوذ عوامل دشمن باشند و از نفوذ دشمن در نفس خود و کانون کار وو  زارتخانه‌ها مصون باشند.

 انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.