همزمان با شب‌های مبارک قدر و نزول قرآن، همچنین سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع)، صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری با تولید و پخش ویژه برنامه‌های مختلف از برکات الهی در این شب‌ها همراه مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یوسف افشاری نیا مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری گفت: سیمای شبکه جهان بین با برنامه‌های «شب‌های قدر»، «از محراب تا معراج» و «عقیق» شب‌های نزول قرآن را با خدای عالمیان مناجات و شب زنده داری می‌کند.

او افزود: برنامه زنده «شب‌های قدر» از مصلای حضرت امام خمینی (ره) شهرکرد با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به تهیه کنندگی حسن کیانی، کارگردانی حمید کاووسی و اجرای ابوالفضل هادی پور از ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه تا ۳ بامداد تقدیم عاشقان شب‌های احیاء می‌شود.


بیشتر بخوانید


افشاری نیا گفت: سخنرانی مذهبی ویژه شب‌های قدر، قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر، ادعیه‌های ماه مبارک رمضان، مراسم پر فیض قرآن بر سرگرفتن و مداحی از جمله بخش‌های این برنامه هستند.

او ادامه داد: ویژه برنامه تلویزیونی «از محراب تا معراج» به تهیه کنندگی و کارگردانی طیبه اسماعیلی و اجرای ابوالفضل هادی پور روز‌های دوشنبه و چهارشنبه (۱۳ و ۱۵ اردیبهشت) از ساعت ۱۰ تا ۱۱ روی آنتن می‌رود.

افشاری نیا اضافه کرد: مداحی، گفتگوی کارشناس مذهبی در مورد فضیلت شب‌های قدر، اعمال بزرگداشت این شب‌ها و سخنرانی پیرامون مولای متقیان حضرت علی (ع) و ویژگی‌های ارزشمند آن حضرت، گزارش از اماکن خیریه و کمک به نیازمندان در این ماه مبارک و میان برنامه‌های متعدد از قسمت‌های متنوع برنامه از محراب تا معراج هستند.

او افزود: با فرا رسیدن ایام سوگواری مولای متقیان حضرت علی (ع) و لیالی پرفیض قدر ویژه برنامه «عقیق» در پنج قسمت از شنبه تا چهارشنبه (۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت) ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه روی آنتن سیمای جهان بین می‌رود.

افشاری نیا گفت: گفتگوی کارشناسی، میان برنامه‌های گرافیکی، گفتارمتن با تصاویر مربوطه، مداحی، شعر، معرفی کتاب، حدیث وحکایت از بخش‌های این برنامه هستند که به تهیه کنندگی وکارگردانی فرحنازحاتم پوری، تصویربرداری بهزادپیشکار، رضا حامدی وکورش قلی پور، صدابرداری محمدرضا داوودی و تدوین گری رحیم دانش با اجرای جمال الدین خدابخشی تقدیم بینندگان می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری افزود: صدای استانی هم با ویژه برنامه «قرار عاشقی» این شب‌ها را ارج می‌نهد و همراه و هم قدم هم استانی‌ها از فیوضات ماه بندگی خدا بهره مند می‌شود.

او ادامه داد: پخش قرائت دعای روح بخش جوشن کبیر از مصلای حضرت امام (ره) شهرکرد، مراسم قرآن به سر گرفتن، سخنرانی، کارشناس مذهبی، ادعیه‌های ویژه شب‌های قدر، گزارش از شهرستان‌های مختلف استان و ارتباط با خبرنگاران آزاد و اطلاع از حال و هوای شب‌های قدر در شهر‌های مختلف استان، بسته‌های صوتی همکاران افتخاری و ارتباط با مشهد مقدس و قم از بخش‌های مختلف برنامه هستند که به تهیه کنندگی مهشید موسویان، نائب صالحی و سیاوش قربانی پور، گویندگی مریم خلجی، محمد حداد و حامد ایرج پور در شب‌های قدر از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۳ بامداد روی آنتن صدای جهان بین می‌رود.

افشاری نیا خاطر نشان کرد: معاونت خبر صدا و سیمای استان با ۱۰ خبر مکتوب، ۷ گزارش تلویزیونی، ۶ گزارش رادیویی، ۲۱ پخش خبری محلی رادیو و ۳۵ پخش خبری محلی تلویزیون شب‌های پر فضیلت قدر و شهادت مظلومانه اولین امام شیعیان را گرامی می‌دارد.

او گفت: معاونت فضای مجازی هم با تولید مجموعه فتوکامنت تصویری در دو قسمت، لیالی قدر را ارج می‌نهد.

افشاری نیا افزود: این مجموعه برگرفته از نامه ۵۳ نهج البلاغه با شیوه‌ای هنرمندانه تولید و در فضای مجازی بارگذاری می‌شود. همچنین این معاونت با تولید گزارش تصویری ویژه شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، تولید عکس نوشت در ۶ قطعه، معرفی ویژه برنامه‌های صدا و سیما، تقطیع ویژه برنامه‌های صدا و سیما و انتشار محتوا‌های تولید و تأمین در کلیه بستر‌ها از فضائل و برکات این ماه بهره می‌جوید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار