مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : امسال تولید آبزیان استان به ۲۵ هزار تن می رسد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : در صورتی که امسال پروژه‌های شیلاتی استان اعتبارات، تسهیلات و مجوز‌های لازم را برای اجرایی شدن کسب کنند و در عین حال شرایط استان از حیث بارندگی‌ها برای تقویت منابع آبی بهتر شود، میزان تولیدات شیلاتی استان به ۲۵ هزار تن خواهد رسید.

او از برنامه ریزی برای اجرای پروژه‌های پرورش ماهی در دو سد "زمکان" و "داریان" به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های شیلاتی در دست اجرا در استان طی امسال یاد کرد و گفت : با اجرایی شدن این پروژه‌ها میزان تولیدات پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان جهش قابل قبولی پیدا کرده و به دو برابر میزان تولیدات فعلی خواهد رسید.

مدیرکل شیلات کرمانشاه اشاره‌ای هم به در دست اجرا بودن پروژه پرورش ماهی کلاران دشه در استان داشت و افزود: این پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در تلاشیم تا امسال بتوانیم احداث آن را به اتمام برسانیم، هرچند احتمالا این پروژه از سال آتی وارد فاز تولید خواهد شد.

افضلی اشاره‌ای هم به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" داشت و افزود: امسال تلاش خواهیم کرد تا روند دریافت مجوز‌های متقاضیان پروژه‌های آبزی پروری را در استان تسهیل کرده و با برداشتن موانع کار را برای متقاضیان سهل‌تر کنیم تا پروژه‌های پرورش ماهی استان با سرعت بیشتری به مرحله تولید برسند.

افضلی سپس با بیان اینکه تجهیز پروژه‌ها و استخر‌های پرورش ماهی استان به امکانات پیشرفته را برنامه ریزی کرده ایم، ادامه داد: با توسعه مکانیزاسیون و آموزش بهره برداران می‌توانیم میزان تولیدات شیلاتی استان را با پروژه‌های فعال فعلی به دو برابر تولیدات کنونی استان ارتقا دهیم.

او اشاره‌ای هم به تولیدات استان کرمانشاه در پارسال داشت و گفت: برنامه‌ریزی کرده بودیم تا میزان تولیدات شیلاتی استان در پایان پارسال به ۲۴ هزار تن برسد که خیلی به این عدد نزدیک شدیم و میزان تولیدات استان در پایان سال به ۲۳ هزار و ۶۰۵ تن رسید.

او افزود: پارسال ۱۳ هزار و ۹۵۰ تن انواع ماهیان سردابی و ۵۵۵۶ تن انواع ماهیان گرمابی در استان تولید شد و مابقی تولیدات هم به تولیدات شیلاتی پروژه‌های پرورش ماهی در قفس، تولید آبزیان در آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی و... اختصاص داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.