شکست شب گذشته الهلال عربستان مقابل شباب الاهلی امارات موجب شد تیم تراکتور به مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان آسیا برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، تیم فوتبال تراکتور که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هیچ شکستی نداشت  موفق شد به ۴ مساوی و ۲ پیروزی دست پیدا کند، بعد از برتری مقابل شارجه امارات (میزبان گروه B) با ۱۰ امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفت  اما صعودش به بازی‌های جمعه شب و گروه‌های A و C کشیده شد.

توقف یا شکست استقلال ایران مقابل الشرطه می‌توانست منجر به صعود تراکتور شود، اما آبی پوشان فوتبال ایران موفق شدند به برتری مقابل عراقی‌ها دست پیدا کنند تا صعودشان به مرحله حذفی مسجل شود که این اتفاق موجب شد چشم شاگردان رسول خطیبی به دو بازی گروه A و دیدار الاهلی عربستان و الدحیل قطر متمرکز شود.

در هفته ششم گروه A استقلال تاجیکستان با نتیجه ۲ بر ۱ مقابل آلمالیق ازبکستان شکست خورد و در دیگر مسابقه گروه نیز الهلال عربستان در دیداری عجیب با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب شباب الاهلی امارات شد که این اتفاقات صعود تراکتور را به همراه داشت.

تراکتور با کسب ۴ مساوی و ۲ برد در مکان دوم جدول رده بندی گروه B قرار گرفت. این تیم در شب پایانی با پیروزی ۲ بر صفر مقابل شارجه (با ۱۱ امتیاز پیش از بازی شب ششم صعود خود را به عنوان تیم اول گروه قطعی کرده بود)، ضمن زنده کردن شانس صعود خود که امشب قطعی شد، دور گروهی را به عنوان تنها تیم بدون شکست منطقه غرب به پایان رساند.

تراکتور که پیش از رقابت‌های لیگ قهرمانان شرایط خوبی نداشت، در نخستین بازی آسیایی برابر پاختاکور ازبکستان قرار گرفت و توانست به تساوی ۳ بر ۳ برسد.

پس از آن تراکتور برابر شارجه میزبان قرار گرفت و یک امتیاز هم از قهرمان امارات به دست آورد و سومین تساوی پیاپی را مقابل نیروی هوایی داشت، اما در دور برگشت شاگردان خطیبی به ۲ پیروزی و یک تساوی رسیدند تا با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۳ به مرحله حذفی راه یابند.

تیم تراکتور علاوه بر صعود به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان تبدیل به تنها تیمی می‌شود که در غرب آسیا هیچ شکستی را نداشته است.

یعنی اینکه ایران تبدیل به تنها کشوری شد که در دور یک هشتم نهایی آسیا دارای سه نماینده است؛ اتفاق بزرگی که می‌تواند شانس حضور یک تیم ایرانی در فینال ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان را هم افزایش دهد.

حریف تراکتور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تیم النصر عربستان است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.