کره جنوبی آمادگی خود را برای همکاری با آمریکا به منظور شروع مجدد مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد برای کمک به از سرگیری مذاکرات هسته‌ای زودهنگام کره شمالی، به آمریکا کمک خواهد کرد.

آمریکا روز جمعه اعلام کرد که در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با کره شمالی به دنبال «معامله‌ای بزرگ» نخواهد بود، اما به همکاری با پیونگ‌یانگ برای خلع سلاح کامل شبه‌جزیره کره ادامه خواهد داد، زیرا دولت بایدن بازبینی سیاست‌های خود در قبال کره شمالی خود را به پایان رسانده است.

وزارت امور خارجه کره جنوبی در این باره گفت: «کره جنوبی و آمریکا رایزنی‌ها درباره کره شمالی را به مناسبت اجلاس رؤسای‌جمهور خود در این ماه و جلسات وزرای خارجه ادامه خواهند داد.»

در ادامه اعلام شد که کره جنوبی قبلاً توضیحات مفصلی از آمریکا در مورد نتیجه بررسی سیاست کشورش در قبال کره شمالی دریافت کرده است.

مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اولین اجلاس سران خود را در ۲۱ مه در واشنگتن برگزار می‌کنند تا در مورد مسئله هسته‌ای کره شمالی و راه‌های تقویت اتحاد سئول و واشنگتن گفتگو کنند.

مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی از زمان دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ متوقف شد. دو طرف درباره کاهش تحریم‌های واشنگتن در ازای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی با یکدیگر اختلاف داشتند. ترامپ در طول ریاست جمهوری خود، با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، سه بار دیدار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار