معاون وزیر صمت گفت:با توجه به مرحله پیش تولید پیش بینی می‌شود ارج از ۱۸ ماه تا دو سال آینده به چرخه تولید بازگردد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادقی نیارکی معاون وزیر صمت در مراسم امضا تفاهم نامه‌ بین معاونت صنایع وزارت صمت و ستاد توسعه فناوری‌های نانو ریاست جمهوری اظهار کرد: وضعیت شاخص‌های صنعتی در حوزه تولید را پیش از این اعلام کرده ایم. بر اساس گزارش مرکز امار ایران صنعت در دو فصل از ۳ فصل بررسی شده رشد صنعتی داشته است.

وی گفت:سال گذشته بالغ بر ۷ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده و با سرمایه گذاری ۲۰۷ هزار میلیارد تومانی، رشد ۲۰۰ درصدی را تجربه کرده اند. جواز تاسیس به عنوان یکی از شاخص‌های علاقه‌مندی به تولید به ۴۰ هزار مورد رسیده و ۱۱ هزار فقره پروانه به مرحله انعقاد قرارداد دریافت زمین در شهرک‌های صنعتی رسیده اند.

او با اشاره به رشد ۷۰ درصدی تولید لوازم خانگی گفت: از ۲۵ رشته فعالیت صنعتی، ۱۶ رشته فعالیت رشد صنعتی داشتند و ۳.۵ میلیارد دلار داخلی سازی در کشور داشتیم. تکمیل ظرفیت خالی واحدهای منتخب باعث رشد ۱۵ درصدی خواهد شد. یکی از برنامه‌های ما پروژه تامین مواد اولیه در کالاهای دارای کمبود مثل انواع ورق‌های فولادی و برخی مواد پتروشیمی است.

صادقی نیارکی با تاکید بر اهمیت نفوذ تکنولوژی و فناوری به بخش تولید گفت: دانش باید به سمت صنعتی شدن حرکت کنند و امروز به چشم می‌بینیم که دانش در صنعت نفوز کرده است. ۲۱۱ گلوگاه صنعتی برای تمرکز مراکز تحقیق و توسعه شناسایی شده است.

معاون وزیر صمت گفت: به کار گیری فناوری‌های نوین برای داخلی سازی، تسهیل فرایند صادرات، شناخت فرصت‌ها و نیاز‌های صنعت، معرفی چالش‌های این حوزه، حرکت دادن سرمایه گذاری‌ها به سمت نیاز‌های فناورانه کشور، کمک به اخذ تاییدیه‌های داخلی و خارجی و مواردی از این قبیل فعالیت‌ها و مسئولیت‌های مشخصی است که در این قرارداد به آن‌ها اشاره شده است. 

معاون صنایع وزارت صمت گفت:ما بالغ بر ۲۰۰ حوزه را به عنوان نیاز‌های فناورانه حوزه صنعت کشور به سازمان های مختلف از جمله ستاد نانو معرفی کردیم و امیدوار هستیم طی ۳ ماه آینده نتیجه آن را اعلام کنیم. رسوخ فناوری می‌تواند به گسترش صادرات منجر شود. برای شروع صنایع رنگ و رزین، صنایع غذایی، افزودنی‌ها و لوازم خانگی در نظر گرفته شده اند.

صادقی نیارکی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان, درباره بازگشت کارخانه‌ها راکد به چرخه تولید گفت: ما سال گذشته، ۲ هزار و ۲۰۰ واحد راکد را هدف گذاری کردیم که از این بین ۲ هزار و ۱۱۵ واحد به مدار تولید برگشتند. بخشی از این واحدها برند‌ها و نام‌های ملی هستند که در تلاش هستیم آن را به فرایند تولید بازگردانیم.

او درباره باگشت ارج به چرخه تولید گفت: این برند خریداری شده و در قالب یک سرمایه گذاری جدید به دنبال خرید زمین و تجهیزات است. با توجه به مرحله تولید پیش بینی می‌شود از ۱۸ ماه تا دو سال زمان برای آغاز پیش تولید توسط این کارخانه وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت صمت ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار