یک منبع دیپلماتیک اروپایی پس از مذاکرات کمیسیون برجام اعلام کرد روند پیشرفت در رایزنی‌ها قابل توجه نبود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع دیپلماتیک اروپایی امروز (شنبه) پس از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در مصاحبه با رویترز اظهاراتی درباره روند پیشرفت در رایزنی‌ها مطرح کرده است.

او در این مصاحبه گفت: «همچنان درک درستی از مسائل دشوار به دست نیامده است. پیشرفتمان قابل توجه نبود. کار بسیاری انجام دادیم و زمان بسیار کمی باقی است. امیدواریم این هفته پیشرفت بیشتری داشته باشیم.»

این منبع در ادامه اعلام کرد همچنان بر سر مسائل دشوار و پیچیده در مذاکرات درک درستی حاصل نشده است و افزود: «البته رسیدن به موفقیت امکان‌پذیر است البته نمی‌توانیم ضمانتی برای آن بدهیم.»

هرچه مذاکرات برجام طولانی‌تر شود مشکلات نیز پیچیده‌تر خواهند شد

یک منبع آگاه به مذاکرات کمیسون برجام در وین در جمع خبرنگاران از آغاز به کار کارگروه برجامی و اقدامات مقدماتی خبر داد.

خبرنگاران مستقر در وین به نقل از این منبع نوشتند: «هرچه مذاکرات طولانی‌تر شود مشکلات نیز پیچیده‌تر خواهند شد. به همین دلیل نیز اکنون دشوارتر به نظر می‌رسد، ماهیت مذاکرات این است.»

این منبع در ادامه افزود: «بنابراین ما اکنون پیش‌نویس مذاکرات را آغاز کرده‌ایم. همچنان هدف ما رسیدن به توافق در هفته‌های آینده است. حتی اگر برخی سوالات حساس در این میان بی‌پاسخ بماند باید به توافق دست یابیم.»

او در انتها اعلام کرده است: «در کارگروه جدیدی اتفاقات زیادی انجام نمی‌شود اما کارهای مقدماتی آغاز شده است

«انریکه مورا» معاون دبیر کل و مدیر امور سیاسی سرویس اقدام خارجی اروپا، با انتشار پیامی اعلام کرد کمیسیون برجام در هفته سوم نیز به پایان رسید و افزود: «پیشرفت‌های اندک، اما با جزئیات بیشتر، پیچیدگی بیشتر نیز به همراه دارد.»

پیش‌تر «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین، نیز پس از پایان نشست امروز کمیسیون مشترک برجام اعلام کرد گفت‌وگو‌های طرف‌های توافق هسته‌ای جمعه آینده ازسرگرفته می‌شود.

اولیانوف همچنین در پیامی در صفحه کاربری‌اش در توییتر نوشت: شرکت‌کنندگان در مذاکرات امروز به پیشرفت مسلم در مذاکرات وین درباره احیای توافق برجام اشاره کردند.

گفت‌وگو‌های ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی در وین ادامه دارد. روز چهارشنبه دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین‌بار تشکیل جلسه داد. همچنین نشست‌هایی به‌صورت دو و چندجانبه میان روسای هیأت‌های مختلف ایران و ۱+۴ برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۰۲:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
علت عدم پیشرفت مذاکرات برجامی بخاطر زیاده خواهی کشورهای غربی است هم زیاده خواهی و هم عدم ادای منافع برجامی به ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
«حتی اگر برخی سوالات حساس در این میان بی‌پاسخ بماند باید به توافق دست یابیم»
مثل جملات بیان شده در زمان برجام است که می گفتند هر توافقی بهتر از عدم توافق است و با این شعار پدر ایران در آمد.
آخرین اخبار