رییس کمیته امداد امام خمینی(ره):

۱۰۰ میلیارد تومان در سیستان‌ و بلوچستان پارسال به نیازمندان کمک شد

بختیاری گفت: پارسال در سیستان‌ و بلوچستان افزون‌بر ۱۰۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی اعم از نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری و صرف خدمت به نیازمندان شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سیدمرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه استانی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در نیمه ماه شعبان پارسال رهبر معظم انقلاب فراخوانی تحت عنوان «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» صادر کردند تا در آن شرایط سخت کرونایی قشر نیازمند جامعه مورد حمایت قرار گیرند.

او  افزود: مردم در استان‌ها از همه گروه‌های جهادی، خیّران، نهادهای حمایتی، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد، مساجد و مراکز نیکوکاری پای کار آمدند و حرکت عظیمی شکل گرفت.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: مرحله نخست پویش «ایران همدل» پارسال بسیار موفقیت‌آمیز بود و آمارها هم حکایت از این امر دارد حتی در سیستان و بلوچستان که استان محرومی شناخته می‌شود مردم یک خیزش عجیبی داشتند و کمک‌های مومنانه مردم عزیزمان در این استان بسیار ارزشمند بود.

او با بیان اینکه مرحله دوم پویش ایران همدل در ماه محرم و صفر به عنوان اطعام حسینی و احسان حسینی دنبال شد که الحمدلله کار بزرگی صورت گرفت افزود: مرحله سوم این پویش از ابتدای ماه رمضان امسال با عنوان «اطعام مهدوی و افطاری ساده» آغاز شده و در سیستان‌ و بلوچستان نیز با شور و شوق عجیبی در حال اجراست.

بختیاری افزود: در قالب این پویش همه روزه غذای گرم طبخ و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی میان نیازمندان توزیع می‌شود در این میان مساجد، حسینیه‌ها و خیریه‌ها نیز آشپزخانه‌های خود را در اختیار این رزمایش گذاشته‌اند.

او با اشاره به اینکه میزان کمک‌ها و گستردگی پویش در مقایسه با پارسال رشد قابل توجهی داشته گفت: در مناطقی هم که به دلیل مسائل کرونایی امکان توزیع غذای گرم وجود نداشته با کمک مردم و خیران بسته‌های حمایتی توزیع و در اختیار عزیزان نیازمند قرار گرفته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه تعدادی از ایتام سیستان و بلوچستان فاقد حامی هستند گفت: مردم خیّر و نیکوکار از طریق نشانی ekram.emdad.ir در حمایت و سرپرستی ایتام مشارکت کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار