منابع آلمانی اعلام کردند نیرو‌های امنیتی این کشور با معترضان در روز کارگر در برلین درگیر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، منابع امنیتی آلمان اعلام کردند پلیس این کشور با حداقل ۵ هزار تظاهرکننده که به خیابان‌های برلین آمده بودند تا روز کارگر را برگزار کنند، درگیر شده است و ۳ تن از نیرو‌های امنیتی این کشور نیز  زخمی شدند.

به گزارش منابع محلی این صدمات پس از آن رخ داد که برخی تظاهرکنندگان در اعتراض به نابرابری اجتماعی شروع به آتش‌بازی و پرتاب بطری و سنگ به سمت پلیس کردند.

مقامات آلمانی اعلام کردند پلیس و نیرو‌های امنیتی در دومین روز از اعتراضات به محدودیت‌های کرونایی و شرایط بد اقتصادی، برای پراکنده کردن معترضان از اسپری فلفل و ماشین آبپاش استفاده کرده اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در شهر‌های «هامبورگ» و «لایپزیگ» نیز مردم بدون توجه به محدودیت‌های کرونایی و برای اعتراض به شرایط بد اقتصادی به خیابان‌ها آمده اند.

علاوه بر آلمان در برخی دیگر از کشور‌های اروپایی نیز همزمان با روز کارگر مردم به خیابان‌ها آمده و با پلیس و نیرو‌های امنیتی درگیر شدند.

در فرانسه فعالان «بلوک سیاه فرانسه» به جلیقه زرد‌ها پیوستند و پلیس و نیروی امنیتی این کشور به سمت مردم گاز اشک‌آور پرتاب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار