دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: این دانشگاه تنها مرجع رسمی اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری کرونا است و انتشار هرگونه مطلب در این باره از سوی دیگران معتبر نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: با توجه به انتشار اخبار نادرست در خصوص نتایج آزمایش اتباع هندی در بوشهر، به اطلاع مردم و اهالی رسانه استان می‌رساند مرجع رسمی اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: بدیهی است انتشار هرگونه مطلب و یا اظهارنظری در خصوص بیماری کرونا غیر از ستاد استانی مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فاقد اعتبار است. بنابراین انتظار می‌رود مردم و اهالی رسانه مطالب، اطلاعیه‌ها و اخبار کرونایی را از طریق ستاد مقابله با کرونا در استان و دانشگاه علوم پزشکی دنبال کنند.


بیشتر بخوانید


هفتم اردیبهشت، اسکان چند تبعه هندی مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر خبر ساز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در آن روز اعلام کرد: ۲۰ نفر از اتباع کشور هندوستان از مرز استان‌های همجوار وارد استان بوشهر شده بودند که به دلیل حساسیت موجود بر روی سوش هندی ویروس کرونا، با پیگیری مرکز بهداشت شهرستان پس از نمونه گیری از این تعداد پاسخ تست ۵ نفر از این افراد مثبت و ۳ نفر نیز مشکوک گزارش شده است.

سعید کشمیری گفت: به محض شناسایی و نمونه گیری از این افراد، تمام این ۲۰ نفر قرنطینه شده و تحت نظارت هستند و اجازه خروج از مکان قرنطینه و ورود به شهر را نخواهند داشت.

در پی این خبر، امروز معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر اعلام کرد ۹ نفر از اتباع هندی و پاکستانی مستقر در استان، در یکی از اقامتگاه‌های دارای مجوز اسکان دارند که با پیگیری این معاونت و دریافت مستندات قابل ارائه، هیچ‌کدام از این ۹ نفر از قبل ورود به بوشهر کرونا نداشتند و تست آن‌ها منفی بود.

سکینه سالاری بیان کرد: اقامتگاهی که این اتباع در آن اسکان دارند، یکی از مراکز اقامتی خوب ما در دوران کرونا به شمار می‌رود که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به طور کامل اجرا کرده است. در همین جریان هم، با قرنطینه خدمه‌ها تا ۱۴روز هیچ پذیرشی نخواهد داشت.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.