جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به تل‌آویو درباره عواقب سیاست‌های نژادپرستانه خود در بیرون راندن مردم از محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (یک‌شنبه) به اقدام نژادپرستانه رژیم صهیونیستی در بیرون راندن فلسطینیان ساکن محله «الشیخ جراح» در قدس اشغالی با هدف یهودی سازی قدس واکنش نشان داد.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: جابجایی مردم ما از محله الشیخ جراح به دست نظامیان اشغالگر، هدف قرار دادن هویت فلسطینی و حضور فلسطینیان در قدس است.

این جنبش افزود: ما به اشغالگران صهیونیست درباره هر حماقتی که انجام دهند و به موجب آن ممکن است به مردم ما در قدس اشغالی و الشیخ جراح آسیب برسد، هشدار می‌دهیم. اشغالگران صهیونیست مسئول عواقب تمام سیاست‌های نژادپرستانه‌ای که علیه فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی هستند.

کمیته مقاومت فلسطین نیز هدف از این اقدام صهیونیست‌ها را آوارگی فلسطینیان از محله الشیخ جراح و تخلیه قدس از مردم آن عنوان کرد.

جنبش آزادگان فلسطین در واکنش به این اقدام نژادپرستانه گفت: آنچه مردم ما در الشیخ جراح در معرض آن هستند ادامه برنامه‌های تسویه حساب اشغالگران و یهودی سازی قدس است.

این جنبش تاکید کرد: اشغالگران باید پیامی را که مقاومت در غزه در دفاع از مردم ما در قدس ارسال کرده است، دریافت کنند.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز (یک‌شنبه) برای چهار خانه فلسطینی در محله الشیخ جراح در قدس اشغالی پس از سه ماه، به طور خاص در اول اوت حکم تخلیه صادر کرد.

به گفته «صالح دیاب» یکی از ساکنان محله الشیخ جراح، در حال حاضر ۵۵۰ نفر از مجموع ۲۲۰۰ نفر ساکن این محله، در معرض تهدید به اخراج از خانه هایشان در دوره آینده هستند.

صد‌ها فلسطینی شب گذشته و امروز صبح در مقابل این چهار خانه تحصن کرده‌اند که از سوی رژیم صهیونیستی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

الشیخ جراح نخستین محله‌ای است که فلسطینیان خارج از شهر قدیم در آن ساکن هستند که به بخش غربی قدس اشغالی متصل است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار