رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد که با توجه به آغاز روند خروج نیروهای خارجی از این کشور، نیاز است تمام رهبران سیاسی برای حمایت از روند صلح متحد شوند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبداالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد که با توجه به آغاز روند خروج نیروهای خارجی از این کشور، نیاز است تمام رهبران سیاسی برای حمایت از روند صلح متحد شوند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی گفت: اکنون زمان اتحاد رهبران سیاسی افغانستان برای حمایت از روند صلح است، اما اگر رهبران سیاسی متحد نشوند، با خروج نیروهای خارجی از افغانستان باید منتظر درگیری‌های تلخ در کشور باشند.

عبدالله خروج ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی و حدود ۷ هزار نیروی ناتو از افغانستان را یک چالش جدی عنوان کرد و گفت: «من نمی‌خواهم آن را پایان جهان برای مردم ما بخوانم. من می‌گویم که این بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود و به همین دلیل است که من عقیده دارم که تمام تمرکز باید بر دستیابی به صلح باشد.»

عبدالله همچنین گفت که طالبان خواهان صلح در افغانستان نیستند و واضح است که این گروه از راه نظامی در افغانستان پیروز نمی‌شود.

وی افزود که حتی کشور پاکستان که نفوذ زیادی بر طالبان دارد نیز خواهان تصرف نظامی افغانستان توسط این گروه نیست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.