نمایشگاه گل‌های زنبق با معرفی ۱۲۰ گونه رنگ جدید در پژوهشکده ملی گل محلات آغاز به کارکرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، شهرستان محلات با دارا بودن گلخانه‌های فراوان محققان کشوری گل و گیاه و پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی ایران قطب گل و گیاهان کشور بوده و به هلند ایران معروف است.

هر چند شیوع کرونا قدری کسب کارگلکاران محلاتی را با رکود مواجه کرده، اما این وضعیت موجب نا امیدی دست اندر کاران گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات نشده و  نمایشگاه هزار رنگ با عنوان نمایشگاه گل‌های زنبق محلات را با معرفی ۱۲۰ گونه رنگ جدید برپا کرده اند.

نمایشگاه هزار رنگ گل‌های زنبق درمحلات

عظیمی عضو هیئت علمی پژوهشکده ملی گل و گیاهان و مجری طرح نمایشگاه گل‌های زنبق محلات گفت: در این خصوص گفت: مجموعه کلکسیونی که در این نمایشگاه و سالیانه برگزار می‌شود کار تحقیقاتی ۱۴ سال است که از سال ۱۳۸۶ شروع شده و تاکنون ادامه دارد.

عظیمی افزود: با استفاده از روش اصلاح دورگ گیری توانستیم به ۱۲۰ رنگ جدید گل زنبق دست پیدا کنیم که برخی از این ارقام یا رنگ‌های جدید تنوع بسیار برجسته دارند که می‌توانند با ارقام خارجی رقابت داشته باشند.

نمایشگاه هزار رنگ گل‌های زنبق درمحلات

نمایشگاه گل‌های زنبق با هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور و فرهنگ سازی در مصرف گل و گیاهان زینت نمایشگاه گل‌های زنبق در پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات آغاز به کارکرد.


بیشتر بخوانید:

  • هلند ایران میزبان نمایشگاه گل‌های داوودی

  • بهره برداری از اولین کلکسیون گل‌های پیازی کشور در شهر محلات

  • افزایش  ۵۰ درصدی بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی گل محلات+تصاویر


گل زنبق گیاهی است که در فضای سبز کاربرد دارد و زمان گلدهی آن از فروردین ماه شروع می‌شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

نمایشگاه هزار رنگ گل‌های زنبق درمحلات

نمایشگاه هزار رنگ گل‌های زنبق درمحلات

دکتر شفیعی رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی ایران در حاشیه این نمایشگاه گفت: معرفی ارقام جدید گل یک ضرورت برای توسعه صنعت گل و گیاه و توسعه بازرگانی داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

شفیعی افزود: خوشبختانه همکاران پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی موفق شدند در حوزه گل‌های گوناگون دستاورد‌های خوبی کسب کنند و به ارقام جدید دست پیدا کنند.

نمایشگاه هزار رنگ گل‌های زنبق درمحلات

او اضافه کرد: از جمله گونه‌های جدید، ارقام جدید گل زنبق است که یکی از گل‌های مهم فضای سبز و شاخه بریده کشور ما و جهان محسوب میشود.

رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی ایران ادامه داد: علاوه بر این همکاران ما در معرفی ارقام جدید گل‌های داوودی، گل‌های آمارا لیز، گلایول، شیپوری رنگی و سیکلامن، آلاسرومریا و گل‌های دیگری مثل فریزیا دستاورد‌های خوبی داشته اند.

نمایشگاه هزار رنگ گل‌های زنبق درمحلات

نمایشگاه هزار رنگ گل‌های زنبق درمحلات

نمایشگاه هزار رنگ گل‌های زنبق درمحلات

نمایشگاه گل‌های زنبق درمحلات از اول اردیبهشت ماه تا پایان اردیبهشت ماه در محوطه پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در شهرستان محلات دایر است.

نصیری مدیر روابط عمومی پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی هم هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی ارقام جدید گل زنبق و جلوگیری از خروج ارز از کشور و همچنین فرهنگ‌سازی در مصرف گل و گیاهان زینتی مخصوصاً گیاهان پیازی دانست.

نمایشگاه هزار رنگ گل‌های زنبق درمحلات

امیدواریم معرفی ارقام جدید بتواند به توسعه صنعت گل و گیاه و توسعه صادرات گل و گیاه کشور کمک کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.