هشدار نارنجی هواشناسی برای آسمان استان سمنان

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: سامانه بارشی با شدت بیشتر تا روز سه‌شنبه در غالب نقاط استان به ویژه نواحی شمالی، مرکز و نیمه شرقی فعال خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، دمای هوا از بعدازظهر امروز تا سه‌شنبه بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

او تاکید کرد: رگبار و رعد و برق، در نقاط مستعد تگرگ و احتمال صاعقه و در ساعات بعدازظهر و شب وزش باد‌های نسبتا شدید تا شدید، برای بیشتر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: با توجه به شرایط فصلی و رگباری بودن بارش‌ها، احتمال آبگرفتگی و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به ویژه در نواحی شمالی، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی به دلیل رگبار شدید و تگرگ و احتمال صاعقه و اختلال در تردد در محور‌های استان وجود دارد.

مصطفوی تاکید کرد: لایروبی جوی‌ها، آبراه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های نیمه‌کاری، محکم کردن سازه‌های موقف، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها به دلیل وزش باد شدید، احتیاط در هنگام تردد در محور‌های استان، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود.

او بیان کرد: خنک‌ترین منطقه استان سمنان در پنج روز آینده رضوان در شهرستان میامی با دمای ۳ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقطه ایوانکی با ۳۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: امروز کمینه دمای هوای شهر سمنان ۱۷ و بیشینه ۲۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.