رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۷ هزار و ۲۶۶ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان در ماه رمضان انجام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزاد سردارزاده رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه ماه رمضان در استان از ۱۸ فروردین ماه امسال شروع شده که تا روز گذشته در مجموع ۷ هزار ۲۶۶ واحد در سطح استان مورد بازرسی قرار گرفته‌اند.

او با بیان اینکه در نتیجه این بازرسی‌ها ۲۷۶ مورد تخلف کشف و ضبط و در قالب ۲۱۸ پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، افزود: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده از تخلفات صنفی در استان طی این مدت ۵۶۲ میلیون ۱۴۰ هزار ریال بوده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: ۲۷۳ مورد گزارش مردمی اعم از تلفنی، حضوری و کتبی در طول اجرای این طرح به ثبت رسید که از این تعداد ۳۳ مورد آن منجر به تشکیل پرونده شده است.

سردارزاده در پایان خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۱۲۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایات، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی است و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی را از جمله عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب و گرانفروشی را از طریق این سامانه اعلام کنند.

گفتنی است؛ ۷۰ هزار و ۷۹۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان فعالیت می‌کنند که بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحد‌های صنفی را فروشگاه‌های متوسط و زنجیره‌ای به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.