خرید تبلت جایگزین حبس محکومان در اهر

رئیس دادگستری اهر از جایگزین شدن خرید تبلت برای دانش آموزان نیازمند به جای حبس محکومان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت‌الاسلام نظری رئیس دادگستری اهر در جلسه شورای آموزش و پرورش اهر گفت: دستگاه قضایی برای بهره‌مندی دانش‌آموزان بی‌بضاعت از آموزش‌های غیرحضوری در شرایط کرونایی نقش ایفا می‌کند به طوری که با صدور احکام جایگزین حبس محکومان به تامین تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و امکانات آموزشی ملزم شده اند.

او گفت: در موضوع دسترسی دانش‌آموزان ساکن در مناطق حاشیه‌ای با دانش آموزان مرکز شهر اهر به امکانات آموزشی و رایگان، نباید تبعیض وجود داشته باشد و شرایط کرونایی که موجب تحصیل غیرحضوری شده دانش‌آموزان بسیاری امکان بهره‌مندی از آموزش غیرحضوری را ندارند.

رئیس دادگستری اهر گفت: ممانعت از تحصیل دانش‌آموزان طبق قانون جرم دانست و هر کسی از والدین گرفته تا شخص ثالث از تحصیل دانش‌آموزان ممانعت کند مجرم محسوب می‌شود و مطابق قانون با آن فرد یا افراد برخورد می‌کنیم.

حجت‌الاسلام نظری با اشاره به اینکه دریافت هرگونه وجه خارج از مشارکت‌های مردمی در مدارس غیرقانونی است گفت: مشارکت‌های مردمی در مدارس کاملاً اختیاری است و بر اساس قانون دریافت وجه اجباری علناً خلاف است.

او افزود: متاسفانه برخی از مدیران مدارس اهر هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان، والدین را مجبور به پرداخت وجه می‌کردند و با وجود اطلاعیه‌های آموزش و پرورش مبنی بر عدم دریافت وجه در حین ثبت‌نام برخی مدیران هیچ اعتنایی به دستور‌ها و بخشنامه‌ها نمی‌کردند.

رئیس دادگستری اهر  گفت: البته به علت تامین نشدن هزینه‌های مدارس از سوی دولت مدیران مدارس مجبور به دریافت وجه در قالب مشارکت‌های مردمی هستند ولی بعضاً والدین به لحاظ شرایط اقتصادی توان مشارکت را ندارند از این‌رو دریافت هرگونه وجه را غیرقانونی اعلام کردیم.

 خدابخش  فرماندار اهر هم در این نشست با انتقاد از تخصیص نیافتن سرانه دانش‌آموزی به مدارس این شهرستان گفت: سرانه دانش‌آموزی که به ازای هر دانش‌آموز ۱۰۰۰ تومان واریز می‌شود حتی کفاف هزینه‌های آب، برق، گاز  تلفن را نمی‌دهد.

 خدابخش از ساخت ۶ مدرسه در روستا‌های دارای مدارس کانکسی اهر خبر داد و افزود: مدارس فاقد انشعاب شهرستان اهر به آب، برق، گاز و تلفن مجهز می‌شوند.

او گفت: تمامی اقدامات از قبیل منع کردن والدین از مشارکت در تامین هزینه‌های مدارس و از طرفی عدم تخصیص اعتبار برای مدارس حرکتی یک بام و دو هوا است در حالی که مدارس حتی توان پرداخت هزینه‌های جاری را ندارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار