سایبان مهر و امید بر سر ۴ هزار بی خانمان مشهدی

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: فروردین امسال حدود ۴ هزار شهروند بی‌خانمان در مشهد جمع آوری شده اند.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید مجتبی منتظری رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص حمایت از نهاد‌های عمومی و تشکل‌ها در سال گذشته گفت: در فروردین امسال ۳ هزار و ۷۴۰ نفر از شهروندان بی خانمان جمع آوری شده اند که این رقم از ابتدای فروردین ماه امسال تا روز ششم آن ۳۱۷ نفر بوده است و تعداد هزار تشکل و سازمان مردم نهاد در تامین سرویس ایاب ذهاب ۴۳۰ دستگاه اتوبوس، تعداد ۳۲ تفاهم نامه های حمایتی منعقد شده و طرح توانمندسازی سازمان های مردم نهاد در ۵ دوره کارگاه مشارکت داشته اند.


بیشتر بخوانید


او در خصوص اقدامات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته افزود: در بخش طرح سایبان امید ۳۹ هزار و ۴۰۰ نفر برنامه و در طرح محله امید ۲۳ محله در قالب ۲۰ اقدام مشارکتی محقق شده است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص طرح سایبان مهر و تعداد کودک شناسایی شده ادامه داد: در قالب این طرح ۳۲۹ کودک شناسایی شده است همچنین در طرح کودک توانا توانمندسازی کودکان کار ۵۰ نفر کودک کار موفق به دریافت آموزش‌های فنی و روانشناسی شده اند.

منتظری با اشاره به اینکه از تاریخ ۱۵ مهرماه سال گذشته تا ۶ فروردین ماه سال جاری ۸ گرمخانه ثابت و دو گرمخانه سیار به ارائه خدمات به شهروندان بی خانمان پرداخته است بیان کرد: تعداد کل پذیرش گرمخانه‌های ثابت ۲۴ هزار و ۴۳۳ مورد نفر شب است.

او تصریح کرد: اقامت شبانه، توزیع غذای گرم در دو نوبت شام و صبحانه، ارائه پک بهداشتی به مراجعین و خدمات ابتدایی پرستاری از جمله خدمات ارائه شده در گرمخانه‌ها در این مدت مذکور بوده است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه تعداد غذا‌های توزیع شده در مکان تجمع افراد بی خانمان توسط دو گرمخانه سیار و گشت‌های ارائه خدمات سیار در مناطق ۴۸ هزار و ۹۳۵ مورد بوده تاکید کرد: تعداد سرکشی به مکان تجمع افراد بی خانمان توسط دو گرمخانه سیار و گشت ارائه خدمات سیار در مناطق هزار و ۴۸۳ مورد بوده است.

منتظری با بیان اینکه تعداد پتو و لباس توزیع شده در مکان تجمع افراد بی خانمان توسط دو گرمخانه سیار و گشت‌های ارائه خدمات سیار در مناطق ۴ هزار و ۷۰۵ مورد بوده اظهار کرد: علاوه بر این تعداد ماسک‌های توزیع شده در مکان تجمع افراد بی خانمان توسط دو گرمخانه سیار و گشت‌های ارائه خدمات سیار مناطق ۳۹ هزار و ۲۱۰ مورد بوده است.

او با بیان اینکه تعداد افراد منتقل شده به صورت داوطلبانه به کمپ‌های ترک اعتیاد ۵۳ مورد بوده افزود: از این تعداد ۵۰ مورد آقا و ۳ مورد خانم بوده اند.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه تعداد افراد منتقل شده به بیمارستان و درمانگاه برای شروع روند درمان ۱۵ نفر بوده است ادامه داد: تعداد افراد دریافت کننده خدمات پرستاری اولیه در مکان تجمع افراد بی خانمان ۱۰۰ نفر بوده است.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروز
۱۲:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا باید بهشون کمک کرد اینهاهم حق زندگی دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۲:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
کیفیت مسکن ها رو بالا ببرید تا خالی نمونه
آخرین اخبار