استاندار اردبیل گفت: نظارت بیشتر بر رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی تغییر وضعیت کرونا را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: مردم نقش اصلی را در بهبود وضعیت و کاهش بستری ها ایفا می کنند و بدون رعایت دستورالعمل بهداشتی از سوی مردم نمی توان به نتیجه دلخواه دست یافت.

او با بیان اینکه اصناف و بازاریان همکاری خوبی با ستاد کرونا داشتند افزود: اصناف بعد از تغییر وضعیت رنگ قرمز به نارنجی در شهرستان های اردبیل، گرمی و بیله سوار مغازه های خود را باز کردند و با رعایت مسایل بهداشتی به کار خود ادامه می دهند و مردم شهرستان های مشکین شهر و خلخال نیز با تغییر وضعیت فعالیت های اقتصادی خود را انجام خواهند داد.

بهنام جو از تزریق واکسن به گروه های هدف از امروز خبر داد و تصریح کرد: ۱۸هزار ۵۰۰نفر در سطح استان بالای ۸۰سال سن دارند و تزریق واکسن پیشگیری از کرونا برای این گروه تزریق می شود که در روز اول حدود۲هزارو ۱۰۰ نفر از این افراد واکسینه شدند.

او گفت: واکسیناسیون در سطح استان آغاز شده که در مرحله اول واکسیناسیون کادر درمان و شبکه بهداشت در اولویت قرار گرفت و مرحله دوم برای جانبازان با درصد بالا انجام شد ودر حال حاضر نیز افراد بالای ۸۰ سال واکسینه می شوند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در مرحله بعدی افراد این واکسن ها به افراد ۶۰ تا ۸۰ تزریق خواهد و شبکه بهداشت با افراد غربال شده برای تزریق تماس می گیرند و از مردم تقاضا می شود تا زمانیکه تماس گرفته نشده به مراکز بهداشتی مراجعه نکنند تا با ارامش کامل این کار تداوم داشته باشد.

بهنام جو افزود: تا واکسیناسیون همه گروه های هدف و ریشه کنی کامل ویروس کرونا مردم نباید به مسایل دستورالعمل های بهداشتی بی توجه باشند وبا رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده تا قطع زنحیره کامل این ویروس باید سعی کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.