سردار قاسم رضایی گفت: طرح‌های مقابله با اشرار و هنجار‌شکنان تشدید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برخورد قاطع با اشرار و هنجارشکنان یکی از مولفه‌ های اثر‌گذار در امنیت کشور است، گفت: طرح‌های مقابله با هنجار‌شکنان با هماهنگی‌هایی که با دستگاه قضایی شده است تشدید خواهد شد.

او افزود: نیروی انتظامی با اشراف کامل اطلاعاتی بدون مماشات و بدون هرگونه محافظه کاری با این افراد برخورد قاطع خواهد کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی روز به روز به سمتی می‌رود که در تراز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است، افزود: امنیت داخلی، آرامش مردم اصول مهمی است که ناجا هوشمندانه دراین عرصه‌ها عمل می‌کندو مردم نیز از آن استقبال می‌کنند.

شکستن رکورد کشفیات مواد مخدر در دنیا

سردار رضایی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر را نیز یکی از دغدغه‌های مهم مردم و نیروی انتظامی دانست و گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پارسال با کشف یک هزار و ۱۱۷ تن موادمخدر رکورد تاریخی کشفیات مواد مخدر در دنیا را شکست.

جانشین نیروی انتظامی با بیان اینکه ایران لنگرگاه امنیت منطقه است، افزود: قاچاق سلاح یکی از تهدیدات پیرامونی جمهوری اسلامی ایران است که ناجا در حوزه کشفیات سلاح نیز موفقیت‌های خوبی داشته است.

او اجرای شعار سال مقام معظم رهبری را برای ناجا یک تکلیف دانست و ادامه داد: نیروی انتظامی با ایجاد قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مرز‌ها و پایانه‌ها به صورت هدفمند مبارزه با قاچاق کالا به عنوان بزرگ‌ترین مانع تولید در کشور را دنبال می‌کند.

دغدغه امنیتی در انتخابات ۱۴۰۰ وجود ندارد

سردار رضایی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰، گفت: مسئولیت اصلی امنیت انتخابات برابر مصوبه شورای عالی امنیت با نیروی انتظامی است که سایر مجموعه‌های امنیتی از جمله بسیج نیز همکاری خواهند داشت.

او گفت: تحرکات دشمنان برای جلوگیری از شور انتخاباتی رصد می‌شود و هیچ دغدغه‌ای در بحث انتخابات نداریم.

جانشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری انتخابات را انجام داده ایم، به تاثیر انتخابات در همه حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و دیپلماسی کشور اشاره و ابراز امیدواری کرد انتخاباتی پرشور در کشور همانند دوره‌های گذشته برگزار شود.

ساخت و ساز‌ها پیوست انتظامی داشته باشد

جانشین نیروی انتظامی با بیان اینکه ۹۳ درصد جرایم کشور را سرقت تشکیل می‌دهد، افزود: متاسفانه ساخت و ساز‌های کشور پیوست انتظامی و امنیتی ندارد.

او با بیان اینکه اصول چندگانه مهندسی به عنوان قوانین و مقررات الزامی در ساخت مسکن لحاظ می‌شود، افزود: پیوست انتظامی در ساخت مسکن موضوع مهمی است که متاسفانه تاکنون مغفول مانده و دستگاه‌های متولی در این حوزه باید وارد میدان شوند.

سردار رضایی ادامه داد: سرقت یک معلول است که ناجا با آن سروکار دارد، اما برای جلوگیری از وقوع سرقت باید همه دستگاه‌ها سهم خود را در پیشگیری و مقابله با آن ایفا کنند.

احتمال افزایش سفر در تعطیلات عید فطر

سردار رضایی به احتمال افزایش مسافرت‌ها در تعطیلات عید سعید فطر به استان شمالی اشاره کرد و گفت: مردم استان و ناجا برای برقراری نظم و امنیت اجتماعی دغدغه دارند و لازم است دستگاه‌های فرهنگی و سیاسی نسبت به مسئول‌سازی سایر دستگاه‌ها برای همکاری با ناجا اقدام کنند.

جانشین نیروی انتظامی توجه به حقوق شهروندی را یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه در این سفر برشمرد و افزود: با توجه به حجم مسافرت‌ها به استان‌های شمالی توجه به حقوق شهروندی در چارچوب قانون مطابق با احکام الهی و برخورد با ناهنجاری‌ها از مهم‌ترین مطالبات مردم این استان است.

او افزود: مردم استان‌های شمالی با تقدیم هزاران شهید رعایت شئون دینی و اخلاقی از سوی مسافران را حق خود می‌دانند و نیروی انتظامی نیز با ابزار‌های گوناگون موضوعات اخلاقی در تفرجگاه‌ها و سواحل را برابر درخواست مردم رصد و با ناهنجاری‌ها برخورد می‌کند

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار