لزوم مقابله با سوزاندن کاه و کلش در حمیدیه

فرماندار حمیدیه بر جلوگیری از سوزاندن کاه و کلش، آشنایی کشاورزان با اثرات مخرب آتش زدن آن‌ها و جمع آوری برای مصرف دام‌ها تاکید کرد.

شاهین هاشمی فرماندار حمیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان گفت: با توجه به آغاز فصل گرم تابستان به منظور حفظ و افزایش سطح آمادگی در برابر بحران‌ها از قبیل؛ خشکسالی، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع باید در دستورکار قرار گیرد.

او به رسم غلط آتش زدن کاه و کلش در فصل برداشت اشاره کرد و افزود: به منظور پیشگیری از آتش زدن بقایای محصولات زراعی، جهاد کشاورزی باید با همکاری محیط زیست، اصناف و... اقدامات لازم از قبیل؛ مهیا نمودن زمینه لازم در جمع آوری، بسته بندی و فروش کاه و کلش (بازاریابی)، فرهنگ سازی و ترویج بین کشاورزان و همچنین آشنا کردن آن‌ها با اثرات مخرب آتش زدن کاه و کلش و... اجرایی شود.

هاشمی اظهار داشت: با توجه به انجام عملیات درختکاری در حاشیه جاده‌ها با هدف ایجاد فضای سبز به موجب مصوبه ستاد نهضت سبز استان خوزستان، مقرر شد جهت جلوگیری از آتش زدن پوشش گیاهی، نسبت به پاکسازی حاشیه جاده‌هایی که در اطرافشان درختکاری صورت گرفته به منظور حفاظت از سرمایه‌های ملی و استانی اقدامات موثری صورت گیرد.

فرماندار حمیدیه بیان کرد: همچنین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با همکاری دهیاران منطقه ضمن شناسایی مناطق پرخطر و مستعدآتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع، جهت پیشگیری و رفع خطر از قبیل؛ هرس کردن درختان و جمع آوری شاخه‌های شکسته و خشک، ایجاد آتش بر، مسیر‌های دسترسی و... اقدامات لازم را به عمل آورند.

نماینده دولت در حمیدیه ادامه داد: همچنین مقرر شد با توجه به اهمیت موضوع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان و وجود ۲۷ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت و طبیعی، نسبت به استقرار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان اقدام لازم انجام شود، ضمن اینکه استقرار و راه اندازی ایستگاه اطفای حریق علاونه فای در مسیرخسرج ضروری است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار