مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۵ هزارو ۶۰۰ دستگاه پل و ابنیه فنی توسط راهداران پرتلاش دیارسبلان نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کلیم اله وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از مراحل اجرای پروژه پل عنبرلوی شهرستان پارس آباد گفت: در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل ۵ هزارو ۶۰۰ عدد پل و ابنیه فنی وجود دارد که راهداران سخت کوش در کنار سایر اقدامات نسبت به نگهداری و تعمیرات این مهم اقدام می‌کنند که در این راستا عملیات تعمیر، احداث، آب بندی و تطویل آب چکان‌های ۱۷ پل از جمله پل‌های کنگرلو، سامیان، کمرو عنبرلو با هزینه ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

او ارتقای ایمنی محور‌های مواصلاتی، کاهش تصادفات جاده ای، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز را از جمله برنامه‌های مهم این اداره کل دانست و افزود: ۱۵ نقطه حادثه خیز در محور‌های آراللو تا کرگان، پمپ بنزین مائده تا نیروگاه، مابین تونل ۴ و ۵، فرودگاه، پل پریخان، پیچ قبل از روستای بابک، تقاطع گیلارلو، روستای اولتان، پیچ قبل از سه راهی ثمرین، دوربرگردان کشتارگاه، پل عزیزکندی، سه راهی اسمعلی کندی-سه راهی شعبانلو، تقاطع و دوربرگردان انبار نفت، سه راهی سیاب و سه راهی مشیران حذف شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه برای حذف و اصلاح نقاط پرحادثه استان اردبیل ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده افزود: عملیات حذف ۵ نقطه حادثه خیز دیگر نیز در مسیر‌های اختصاصی سرازیری شرفه، روستای قصابه، پیچ بالاتر از رانش، سه راهی تازه کند با تلاش راهداران درحال انجام است.

وثوقی بیان کرد: حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌های استان در مسیر روستا‌های اسدکندی، اودلو، الهیارلو، احمدآباد، مسیر سرازیری ایلخچی، سه راهی جغناب، پل آقچای، پیچ عسل فروشان، اولین پیچ بعد از تونل، سه راهی میجمیر، پیچ بنیادآباد، پیچ‌های کیلومتر ۱۱۷ قبل از سه راهی گوسجین، پیچ‌های پالازهاماری امسال انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده امسال راهدارخانه مرکزی استان اردبیل با زیربنای ۸۰۰ مترمربع، راهدارخانه مرکزی شهرستان مشکین شهر، راهدارخانه‌های آلوارس و سه راهی سرعین و پل عنبرلو در شهرستان پارس آباد به بهره برداری خواهد رسید.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل از انجام مناقصه سیستم روشنائی در مقاطع گردنه کجل در محور اردبیل سرچم و خروجی اردبیل به سمت مغان به طول ۲۰ کیلومتر خبر داد و گفت: درحال حاضر ۱۷۰ کیلومتر سیستم روشنایی در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

وثوقی حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز راهداری دانست و با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضائی از شناسائی، توقف و قلع و قمع ۵۶۸ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازغیرمجاز در استان خبر داد.

او با بیان اینکه پل عنبرلو در سه راهی عنبرلو و در مسیر راه فرعی پارس آباد به شهر مغانسر واقع شده که این سه راهی ضمن اتصال شهر پارس آباد، روستا‌های محمودآبادطالقانی، تکله کندی و عباس آباد را نیز به مغانسر متصل می‌کند گفت: بخاطر تصادفات زیاد در محل مذکور از سال ۹۸، تعریض زهکش بطول ۱۰ متر، به ارتفاع ۴ متر و به دهانه ۵ متر و همچنین اصلاح واریانت جدید بطول ۲۰۰ متر، به عمق ۳ متر و به عرض ۱۲ متر اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اجرای شمع‌ها و دیوار برگشتی زهکش این پروژه بطول ۷۰ متر و به ارتفاع ۵ متر تصریح کرد: ادامه عملیات اجرای پل با تیر دال فلزی به عرض ۱۰ متر و به دهانه ۲۴ متر در حال انجام است که تا کنون جهت احداث و تعریض پل عنبرلو و بهسازی آن ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن جهت افتتاح در هفته دولت امسال مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.