فردی که با ساخت اکانت جعلی اینستاگرام آبروی دوست قدیمی اش در اراک را برده بود دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  فردی که با ساخت اکانت جعلی اینستاگرام به نام دوست قدیمی اش در اراک حیثیت او را لکه دار کرده و او را آزار می‌داد دستگیر شد.

سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی مبنی بر اینکه شخصی با ساخت اکانت اینستاگرامی به نام او اقدام به برقراری ارتباط با دوستانش و ایجاد مزاحمت برای این افراد کرده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

سرهنگ آنقی افزود: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد فردی ناشناس با اکانت جعلی که به نام شاکی پرونده ایجاد کرده، پیام‌های مستهجن و غیر اخلاقی برای دوستان و اقوام وی ارسال و موجب هتک حیثیت او شده است.

او اضافه کرد: متهم که ساکن اراک بود در ادامه تحقیقات پلیس شناسایی و به پلیس فتای استان مرکزی احضار شد و در تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد که از دوستان قدیمی شاکی بوده و به دلیل اختلافات قدیمی و به قصد انتقام جویی، اقدام به این اعمال مجرمانه کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: یک پنجم پرونده‌های واصله به این مرکزی پلیس در سال ۱۳۹۹ مربوط به جرایم هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوده است

او با بیان اینکه برخی اختلافات از طریق گفتگو قابل حل و فصل است و فضای مجازی محل مناسبی برای انتقام گیری نیست ادامه داد: استفاده نابجا از فضای مجازی موجب افزایش جرایمی از قبیل هتک حیثیت شده است.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: برابر قانون هرگونه توهین و اهانت به دیگران جرم محسوب شده و مجازات‌های قانونی برای فرد خاطی به دنبال دارد و پلیس فتا با بهره گیری از نیرو‌های متخصص، متخلفان فضای مجازی را شناسایی و با همکاری دستگاه قضائی کشور نسبت به برخورد قانونی با آن‌ها اقدام می‌کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار