به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد: مرضیه شوردی زاده اول در نشست ویدئوکنفرانسی وزیر آموزش و پرورش با معلمان کشور، گفت: بسیاری از دانشآموزان استثنایی از جمله نابینا و اوتیسم قادر به استفاده از فضای مجازی نبوده و در راستای حل این مشکل، آموزگاران مدارس استثنایی خطر را به جان خریده و به صورت حضوری در مدرسه یا منازل این دسته از دانشآموزان کار آموزش را انجام دادند.
او یکی از مشکلات کلاسهای مدارس استثنایی را در کنار هم بودن دانشآموزان با مشکلات شدید دانسته و افزود: در اکثر این کلاسها، دانشآموزان با مشکلات شدید، چند معلولیتی و یا چندپایه در کنار هم حضور دارند و معلم نمیتواند زمان مناسب و کافی برای آموزش به همه اختصاص بدهد.
این آموزگار مازندرانی با اشاره به عدم توجه و تمرکز کافی برای یادگیری مطالب درسی توسط دانشآموزان با نیازهای ویژه به عنوان یکی از مهمترین مشکلات این مراکز، گفت: برای تأمین نیروی توانبخشی در حوزه کاردرمانی و گفتاردرمانی باید اقدامات جدی صورت پذیرد چراکه حضور مداوم توانبخشان روند بهبود کیفیت آموزشی را در پی خواهد داشت.
شوردی زاده افزود: مهارت آموزی دانشآموزان با نیازهای ویژه از اهمیت والایی برخوردار است که تحقق این امر، ضرورت تدوین محتوای منسجم و تأمین نیروی متخصص را میطلبد.
مرضیه شوردی زاده اول، آموزگار دانشآموزان با نیازهای ویژه از مدرسه استثنایی حاج مصطفی آشوری شهرستان میاندرود مازندران، ۲۱ سال سابقه تدریس داشته و داوری مسابقات فرهنگی و هنری، داوری جشنواره الگوهای برتر یاددهی و یادگیری و عضویت در شورای بررسی و تألیف محتوای مهارت آموزشی دانشآموزان کم توان را در کارنامه خود دارد.
انتهای پیام/س