معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری، بر ضرورت انسجام برنامه خرید تضمینی گندم در استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست شورای آرد و نان اظهار داشت: با وجود آنکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نانوایی‌های استان نسبت به میانگین کشوری ۲۰ درصد بالاتر است، اما به دلیل برخی مشکلات موجود با تشکیل کارگروهی ویژه، نظارت بر فعالان این صنف تشدید می‌شود.

او افزود: بر اساس گزارش‌های بهداشت و درمان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اداره کل استاندارد استان، صنف نانوایان در مقایسه با دیگر اصناف چهارمحال و بختیاری در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا در پایین‌ترین سطح قرار دارد که لازم است در این مورد با تخلفات صورت گرفته به صورت جدی‌تری برخورد شود.


بیشتر بخوانید


نصیری با اشاره به پایین بودن کیفیت نان تولیدی، اضافه کرد: کارگروهی از دستگاه‌های متولی و نظارتی تشکیل خواهد شد تا علاوه بر تشدید نظارت‌ها در زمینه ایجاد تهویه مناسب، جلوگیری از تجمع و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی و دیگر دستور العمل‌های بهداشتی، به صورت ویژه موارد مرتبط با کیفیت نان را نیز بررسی کند.

او به ساماندهی توزیع آرد با همکاری تعاون روستایی و امور عشایر اشاره کرد و ادامه داد: این ۲ دستگاه اجرایی باید هر چه سریع‌تر مراحل راه‌اندازی سامانه مورد نظر را به سرانجام برسانند تا انحراف توزیع به حداقل برسد.

نصیری بر ضرورت انسجام برنامه خرید تضمینی گندم در استان تاکید کرد و افزود: با تجهیز جایگاه‌های خرید بر اساس ضوابط اعلام شده، امکان سوء‌استفاده‌های احتمالی کاهش می‌یابد.

او درباره برخی تخلفات صورت گرفته در جایگاه‌های خرید گندم در سنوات گذشته اضافه کرد: این موارد باید به طور دقیق بررسی شود و اگر مورد تخلف ثابت شود عامل فروش در دوره جدید خرید تضمینی گندم حذف خواهد شد.

نصیری در خصوص لزوم رعایت استاندارد‌های ذخیره‌سازی گندم در استان گفت: توجه به ذخایر استراتژیک همچون گندم ضروری است و باید حوادث غیرمترقبه را در این مورد لحاظ کرد، اما در حال حاضر گندم مورد نیاز استان تا ۴۵ روز آینده تامین شده است.

او اضافه کرد: برداشت گندم در استان خوزستان آغاز شده است و مناطق گرمسیری چهارمحال و بختیاری نیز از نیمه دوم خرداد وارد مرحله برداشت گندم می‌شوند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای خرید تضمینی گندم، نگرانی بابت تامین گندم وجود ندارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار