وزیر بهداشت عراق استعفای خود را به نخست وزیر تقدیم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، حسن التمیمی، وزیر بهداشت عراق استعفای خود را به نخست وزیر تقدیم کرد و مصطفی الکاظمی این استعفا را پذیرفت.

به گفته منابع خبری این استعفا در پی افزایش انتقادات از این مقام عراقی در پی وقوع آتش سوزی مهیب در بیمارستان «ابن الخطیب»  بغداد صورت گرفته است.

بنابر اعلام وزارت کشور عراق آتش سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» در بغداد ۸۲ کشته و ۱۱۰ زخمی بر جای گذاشت.

در همین حال کمیساریای حقوق بشر عراق اعلام کرد که حدود ۱۳۰ نفر در جریان آتش سوزی در بیمارستان «ابن الخطیب» در بغداد جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش این نهاد، ازدحام بیش از حد در سالن‌ها و اتاق‌ها با تعداد همراهان بیماران بستری شده شاهدی بر رعایت نشدن دستورالعمل‌های وزارتخانه در خصوص ممنوعیت ورود همراه به بخش‌های بهبودی و مراقبت ویژه از سوی اداره بیمارستان بوده است.

در این گزارش آمده است: بیمارستان سیستم هشدار سریع برای اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص آتش سوزی یا خطر ندارد. کم‌کاری مدیریت بیمارستان و تاخیر در حضور تیم اطفاء حریق و امداد بر بالا رفتن تعداد کشته شدگان تاثیر داشته است.

رسانه عراقی چند روز پیش از انفجار یک سیلندر اکسیژن در بیمارستان ابن الخطیب که مخصوص بیماران کرونایی در منطقه پل دیالی در بغداد، پایتخت عراق بود و وقوع آتش سوزی خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار