مدیر گروه خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲ هزار و ۹۳۰ زن باردار در خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد احمدیان مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم زمان با روز جهانی ماما گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲ هزار و ۹۳۰ زن باردار در خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده‌اند. این تعداد زن باردار که تست کرونای آن‌ها مثبت شده است از بین ۱۶ هزار و ۱۴۵ نفر دارای علائم مشکوک طی این مدت غربالگری و تحت درمان قرار گرفته اند.

او افزود: تعداد موارد مثبت کرونای مادران باردار از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۸۰ نفر گزارش شده است.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: میزان ابتلای مادران باردار به کرونا معادل سایر افراد است، اما عوارض بدتری را تجربه می‌کنند.


بیشتر بخوانید



احمدیان تعداد مادران باردار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را حدود ۸۵ هزار نفر در سال عنوان و بیان کرد: ۶۵ درصد آنان مراجعه داشته و زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند.

او تصریح کرد: ماما‌ها در بحران کرونا نقش موثری در پیشگیری و درمان مادران مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی داشته اند.

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: ماما‌ها تاکنون در غربالگری علائم بیماری کرونا در مادران باردار و زایمان کرده، شناسایی، پیگیری و رهگیری مادران پرخطر در طرح شهید سردار سلیمانی، مشارکت فعال و نقش به سزایی داشته اند.


احمدیان اظهار کرد: در بحران بیماری کرونا بانو "بی بی صدیقه سیدی" به مقام شامخ شهادت نائل آمده و به عنوان شهیده مامای مدافع سلامت شناخته شدند.

او با یادآوری شعار امسال روز جهانی ماما با عنوان "بهبود شاخص‌ها با سرمایه گذاری بر روی ماما‌ها " افزود: روز جهانی ماما فرصتی برای یادآوری اهمیت جایگاه مامایی در نظام سلامت است و بر اهمیت نقش همکاران ماما در تامین سلامت جامعه تاکید دارد.


انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.