مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۷ نفر در استان فارس غرق شده اند که از این تعداد ۲ تن جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، متاسفانه هر ساله با گرم شدن هوا اخبار زیادی از غرق شدن افرادی شنیده می‌شود که برای تفریح و فرار از گرما دل به آب زده و جان خود را از دست داده‌اند.

گاهی بی‌احتیاطی و توجه نداشتن به نکات ایمنی سبب می‌شود تا یک روز شاد و مفرح به تلخ‌ترین روز خانواده منجر شود. آشنا نبودن به فن شنا و تفاوت‌های آن در دریا، استخر و دیگر محیط‌های آبی، بیشترین عامل تاثیرگذار در غرق‌شدن افراد است.

محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس استان فارس اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۴۱۶ ماموریت جاده‌ای توسط تیم‌های امدادی اورژانس انجام شده است که از این تعداد ۷ ماموریت به غرق شدگی در رود‌ها، استخر‌ها و سد‌ها ختم شده است.

او از مرگ ۲ نفر بر اثر غرق شدگی در استان خبر داد و افزود: ۴ مورد از مصدومان به مراکز درمانی انتقال یافتند و یک نفر نیز به صورت سرپایی در محل درمان شده است.

مرادیان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنند و از شوخی‌های خطرناک در آب و موقع شنا بپرهیزید.

او همچنین ادامه داد: در صورت مواجهه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید و به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار