در ادامه اعتراضات خونین در کلمبیا به طرح اصلاحات مالیاتی دولت، شمار کشته‌های این کشور آمریکای لاتین به دستکم ۱۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی رویترز گزارش داد، نهاد نظارتی و حامی حقوق بشر کلمبیا اعلام کرده است که از مجموع ۱۹ مورد مرگ معترضان، ۱۱ مورد مربوط به شهر «کالی» است؛ شهر «کالی» در غرب کلمبیا، اکنون به کانون اعتراضات در این کشور تبدیل شده است.

در این گزارش آمده است که خسارات و آسیب‌های ناشی از اعتراضات مرگبار شهر «کالی» روز سه شنبه کاملا مشهود بود. شمار افرادی که در جریان این اعتراضات کشته شدند به شدت افزایش یافته است و اعتراضات همچنان در طول شب ادامه داشت.

این اعتراضات نخستین بار برای ابراز مخالفت با قانون اصلاحات مالیاتی شکل گرفت. هر چند این قانون دیگر لغو شده است، اما معترضان اکنون به شکل گسترده خواستار اقدام دولت علیه فقر هستند. همچنین شماری از تظاهرکنندگان و گروه‌های حامی اعتراضات اعلام کرده اند با توسل نیرو‌های پلیس به خشونت افراطی، مخالف و به این موضوع معترض هستند.

پلیس ملی کلمبیا اعلام کرده است که به بیش از ۲۰ مورد ادعای مطرح شده مبنی بر خشونت پلیس رسیدگی خواهد کرد. این در حالی است که وزیر دفاع این کشور ادعا کرده است که گروه‌های مسلح به اعتراضات رخنه پیدا کرده اند تا بدین ترتیب جریان را به خشونت بکشانند.

بر اساس طرح اصلاحات مالیاتی که مورد اعتراض مردم بود، مالیات فروش و مالیات بر درآمد قرار بود افزایش یابد. اکنون دولت کلمبیا این طرح را لغو کرده است. «آلبرتو کاراسکوئیلا» وزیر دارایی کلمبیا نیز از سمت خود استعفا کرده است.

«ایوان دوکه» رئیس جمهور کلمبیا پیشتر پیشنهاد کرده بود به منظور محافظت از زیرساخت‌ها و تضمین دسترسی مردم به خدمات ضروری از نیرو‌های ارتش کمک گرفته شود. این در حالی است که شهرداران بسیاری از شهر‌ها از جمله بوگوتا و مدلین اعلام کردند استفاده از نیرو‌های ارتش ضروری نیست.

با توجه به اعتراضات بیشتری که قرار است در کلمبیا برگزار شود، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد برقراری آرامش را در این کشور خواستار شد و در خصوص اقدام به تیراندازی نیرو‌های پلیس هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار