فرماندار راور:

تگرگ به محصول پسته راور خسارت وارد کرد

اژدری گفت: بارندگی به بیش از نیمی از باغ های پسته شهرستان راور در مناطق مختلف بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خسارت زده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مالک اژدری ،فرماندار راور گفت: به علت وقوع تندباد و بارش باران، تگرگ و جاری شدن سیلاب بیش از ۲۱۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف کشاورزی، دام و زیرساخت‌های برق، مخابرات گاز، راه‌ها و... شهرستان راور خسارت وارد شده است.

او افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که بیش از نیمی از باغ های پسته شهرستان در مناطق مختلف بین ۳۰ تا ۷۰ درصد دچار خسارت شده اند؛ که ریزش میوه ها، آسیب دیدن پوسته رویی در درجات مختلف در محصولاتی از قبیل پسته انار، بادام، گردو، قیسی، زردآلو و... مشاهده شده است.

فرماندار راور تصریح کرد: همچنین ورود سیلاب به داخل باغ ها و مزارع در برخی نقاط باعث ورود خاک‌های شور و دپو شدن میزان زیادی خاک‌های لایی به باغات و نیز خوابانیدن خوشه‌های گندم شده است. میزان برآورد اولیه خسارت به باغ ها حدود ۲۰۰۰ میلیارد ریال می‌باشد. 

او ادامه داد: همچنین سیل باعث تلف شدن ۳۵ گوسفند شد و به ۵ کیلومتر از خطوط انتقال آب و تعدادی از رشته قنات‌ها نیز آسیب جدی رسانده که برآورد اولیه در این رابطه نیز بیش از ده میلیارد ریال است.

اژدری  افزود : در زمینه زیرساخت‌های برق، گاز، مخابرات شامل خطوط انتقال (تیر‌های اصلی انتقال برق، فیبر نوری و...) و همچنین راه‌های بین شهری و روستایی تا کنون بیش از ۹۰ میلیارد ریال خسارت براورد شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.