منبتی گفت: به پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و موافقت شورای پول و اعتبار تسهیلات حاشیه نشینی و بازسازی مسکن روستایی ۱۰۰ درصد افزایش یافته

خلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با تصمیمات اتخاذ شده سقف تسهیلات حاشیه‌نشینی از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان، تسهیلات بازسازی در روستاها از ۴۰ به ۸۰ و در شهرها از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان در سراسر کشور افزایش یافته است.

او  با بیان اینکه میزان تسهیلات بازسازی و حاشیه نشینی به ۲ برابر افزایش یافته است افزود: ۱۶ هزار و ۲۵۰ واحد سهمیه بازسازی و ۱۰ هزار واحد سهمیه ساخت مسکن حاشیه مشمول این ترمیم اعتبار خواهند بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش بهای تمام شده مسکن و رشد تورم سال گذشته، روند ساخت بسیاری از پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با کندی مواجه و بار مالی بیشتری به متقضیان وارد می‌شد که با تخصیص اعتبار متمم ، امید است تعهدات بازسازی سیل و حاشیه نشینی با سرعت بیشتری به پایان رسد.

شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ‌زنی شد همچنین برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام‌نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت‌نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان میرسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار