مولوی مفلح در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روز جهانی قدس دغدغه دینی مردم افغانستان است/ قضیه فلسطین به تمام جهان اسلام مربوط است

رئیس حزب نهضت اسلامی مردم افغانستان تاکید کرد که روز قدس در دل مردم افغانستان جا دارد و دغدغه دینی مردم افغانستان می باشد.

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نام گذاری کردند و بعد از آن همه ساله مسلمانان در سراسر جهان در این روز  خشم و انزجار خود را از جنایات صهیونیست ها و کشتار مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنند.

مردم افغانستان نیز همه ساله از روز جهانی قدس تجلیل می کنند و حمایت خود از قدس شریف را اعلام می دارند. در همین راستا، مولوی «محمد مختار مفلح»، رئیس حزب نهضت اسلامی مردم افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان پیشینه حمایت مردم افغانستان از فلسطین و برنامه های امسال برای تجلیل از روز قدس در افغانستان را تشریح کرده است که متن کامل آن را در زیر مشاهده می کنید:

روز جهانی قدس دغدغه دینی مردم افغانستان است

با پیروزی نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی، ایشان در سال ۱۳۵۸ روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند؛ روزی که هم همبستگی با ملت فلسطین انجام می‌شود و هم عبادت صورت می‌گیرد، زیرا دفاع از مظلوم عبادت است و امام خمینی (ره) یک ابتکار فوق العاده انجام داده است.

مردم افغانستان بنابر وجیبه دینی و انسانی خود، دقیقا بیش از ۶۰ سال قبل به برادران و خواهران فلسطینی خود کمک کرده و فرستادند و اعلام کردند که ما در کنار شما می‌ایستیم. بعد از آنکه روز جهانی قدس در افغانستان شکل گرفت، نهضت اسلامی افغانستان در سال ۱۳۸۵ یعنی ۱۶ سال قبل، روز جهانی قدس را برای اولین بار در افغانستان تجلیل کرد.

روز قدس سنتی است که پیشینه مبارک داشته و در دل مردم افغانستان جا دارد. در حقیقت روز جهانی قدس دغدغه دینی مردم افغانستان است؛ به این دلیل که قضیه فلسطین یک مساله مربوط به تمام جهان اسلام است؛ هرچند که دشمانان اسلام و گروه‌های قومیت گرا در جهان عرب تلاش کردند که مساله فلسطین را به جهان عرب مربوط  بسازند، اما این مساله تنها به عرب‌ها و فلسطینی‌ها ارتباط ندارد؛ بنابراین دفاع از شعائرالله یکی از اوجب واجبات است و ما باید در کنار برادران فلسطینی بایستیم.

ما امسال ۱۲ برنامه در شهر کابل برای تجلیل از روز جهانی قدس در دست اقدام داریم. مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه عکس، نقاشی و کاریکاتو، برنامه دیوار نویسی، نصب تابلو‌های حمایت از روز قدس، نشست علما و برخی اقدامات دیگر از جمله برنامه‌های حمایت از روز قدس در افغانستان است که امسال برگزار خواهد شد.

ما همانطور که نماز خواندن و روزه گرفتن را عبادت می‌شماریم، ایستادن در کنار برادران و خواهران خود در فلسطین را نیز عبادت می‌دانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.