معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: وضعیت آب استان آذربایجان شرقی خوب نیست و با تنش آبی روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان آذربایجان شرقی گفت: اولویت نخست ما تامین آب آشامیدنی مردم است و بعد از آن هم تامین آب صنعت و کشاورزی باید مدنظر باشد و برای مدیریت این وضعیت ناچار به اعمال محدودیت‌ها هستیم.

او با بیان اینکه در اعمال محدودیت‌های آبی باید به مسائل اجتماعی و فرهنگی توجه شود افزود: باید تاکید ما در رعایت الگوی مصرف آب بر همراهی و همکاری مردم باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای گذر از این تنش آبی که امسال با آن روبرو هستیم باید طبق برنامه ریزی عمل کنیم و همه بخش‌ها هم خود را با این برنامه هماهنگ کنند.

رحمتی با بیان اینکه در حال حاضر انتقال آب ارس مهمترین طرح زیرساختی استان است گفت: باید برای تکمیل این پروژه همه همت کنند چرا که هم آب تبریز را تامین خواهد کرد و هم می‌تواند نیاز شهر‌ها و روستا‌هایی واقع شده در مسیر را تامین کند.

غفارزاده  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه امسال نسبت به پارسال و میانگین، کاهش بارندگی داشتیم و از طرفی با کاهش روان آب‌ها و افزایش دما مواجه هستیم، استان ما جز استان‌هایی است که با تنش آبی مواجه است.

غفارزاده افزود: برای مدیریت این تنش آبی باید برنامه ریزی شود تا با کمترین آسیب از آن گذر کنیم.

او گفت: سد علویان مهمترین سد برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت در مراغه و بناب است که آب آن امسال نسبت به پارسال  ۲۵ درصد کاهش دارد.

غفارزاده افزود: مقرر شده است در استفاده از آب سد علویان، تامین آب شرب در اولویت باشد، برای صنعت نسبت به پارسال ۱۰ درصد کمتر آب در نظر گرفته شود و در مورد کشاورزی نیز ۲۷ تا ۳۰ میلیون متر مکعب آب تامین شود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: تامین آب ، تنش آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار