فرماندار خاش گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هزارو ۷۴۵ نفر به کرونا مبتلا و ٩٣ نفر نیز بر اثر این ویروس در این شهرستان جان خودشان را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، صاحب گل صالحی فرماندار خاش گفت: طی ۲ هفته گذشته متاسفانه ۶٩ نفر به کرونا مبتلا و هفت نفر نیز در این مدت در خاش جان خودشان را بر اثر این ویروس از دست داده‌اند.

وی افزود: متاسفانه عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به تبدیل وضعیت شهرستان به قرمز شده است.

فرماندار خاش بیان کرد: امروز در شرایط سختی هستیم و باید محدودیت‌هایی را در سطح جامعه اجرایی کنیم چرا که صیانت از جان مردم مقدم بر همه چیز است تا بیشتر از این دچار بحران نشویم.

وی اظهارداشت: طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا در وضعیت قرمز، فقط فعالیت مشاغل گروه یک (سوپرمارکت، عرضه مواد غذایی، میوه و تره‌بار، خبازی، تعمیرگاه، لوازم یدکی، الکتریکی، خدمات اینترنتی و مصالح ساختمانی) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک می‌توانند فعالیت کنند و سایر مشاغل گروه ٢ و ٣و ۴ فعالیت آن‌ها ممنوع است.

صالحی تصریح کرد: حضور کارکنان در دستگاه‌های دولتی با ۵٠ درصد نیرو‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: نشست با علمای شهرستان برگزار که برگزاری مراسمات مذهبی (نماز تراویح، ختم قرآن، نماز جمعه و نماز‌های یومیه) با کمترین تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در صحن مساجد بصورت حداقلی برگزار شود.

فرماندار خاش گفت:برگزاری نماز عید سعید فطر در تمامی مساجد محلات و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در صحن مساجد انجام خواهد شد.

وی گفت: تردد خودرو‌های غیربومی به خاش ممنوع بوده که در صورت مشاهده اعمال قانون و جریمه خواهند شد و تردد شبانه در سطح شهر از ساعت ٢١تا ٣ بامداد اعمال خواهد شد.

صالحی اظهارداشت: همراهی و همگامی علما و مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از تجمعات و دوره همی‌های خانوادگی، قطعا در پیشگیری و کنترل بیماری موثر خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار