کمبود گروه خونی O منفی در استان همدان

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان گفت: با توجه به افزایش شمار بیماران، نیاز به گروه خونی O منفی بیش از سایر گروه‌های خونی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، فاطمه یادگاری, مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان با اشاره به رو به افزایش شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها  افزود،به گروه خونی O منفی در استان همدان  بیشتراز سایر گرووه های خونی نیازمندیم.

او اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۵۲۷ واحد خونی اهدا شده است که ۲۴ واحد مربوط به بانوان و مابقی متعلق به آقایان است.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان اضافه کرد: همچنین در نوزدهمین روز ماه مبارک رمضان ۱۳۳ واحد و بیست و یکم رمضان ۱۶۵ واحد خون اهدا شد که تا حد قابل توجهی افزایش یافت.

یادگاری گفت: به منظور پیشگیری از ازدحام مراجعان به مراکز انتقال خون به ویژه در شب‌های قدر، با اهدا کنندگانی که سال گذشته در این شب‌ها مراجعه کرده بودند تماس حاصل شد تا اهدای خون خود را به دیگر زمان موکول کنند.

او اضافه کرد: با این وجود شاهد افزایش شمار مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون بودیم که برای مدیریت اهداکنندگان، شمار پزشکان وهمکاران شیفت شب افزایش یافتند تا اهدای خون با شتاب بیشتری صورت گرفته و مردم معطل نشوند.

مسوول واحد جذب اداره‌کل انتقال خون استان همدان بیان کرد: همچنین برای جلوگیری از ازدحام بخشی از مراجعان به جای سالن انتظار به فضای باز هدایت شدند تا شیوه نامه های بهداشتی و فاصله فیزیکی هم بین اهداکنندگان خود رعایت شود.

۳۳ هزار و ۴۰۸ همدانی سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.