نشست «میدان مردم» برگزار می‌شود

نشست «میدان مردم» از سلسله نشست‌های «امید به گفتمان انقلاب اسلامی» با همت «بنیاد نهضت» سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،«بنیاد نهضت»، در جهت زمینه‌سازی برای ایجاد یک جریان اجتماعی نخبگانی منسجم، انقلابی، مردم‌گرا و پیشرو متشکّل از جریان‌های حلقه‌های میانی راه‌اندازی شده است.

به منظور نقش آفرینی مؤثّر در تحقق، جامعه اسلامی و تمدّن اسلامی، از طریق نقش آفرینی بر پایه مکتب امام در حوزه جریان‌های حلقه‌های میانی و با فراهم آوری مقدّمات اساسی و لازم در ساخت این جریان، به ویژه حضور جریان‌سازانه در لایه نوجوانان و جوانان نخبه در سه حلقه دانش آموزی، دانشجویی و طلبگی با هدف کادرسازی و پی ریزی برای ایجاد مستحکم جریان مذکور؛ لذا یکی از کنشگران اصلی این جریان طلاب هستند و طلاب خواهر نیز در رقم زدن صحنه و به عرصه آوردن ظرفیت زنان، به عنوان رهبران نهضت، نقش بی بدیلی دارند. البته تحقق این نقش، به جهات متنوع، تلاش زیادی را می‌طلبد.

باز خوانی هویت طلبگی بانوی طلبه و گفتمان سازی، هویت انقلابی برای زنان طلبه، دغدغه بال طلبگی خواهران نهضت است. نشست «میدان مردم»، به همت بال طلبگی خواهران بنیاد نهضت، در راستای همین هدف به بحث انتخابات و کنشگری بانوی انقلابی با علمداری بانوان طلبه می‌پردازد.

تبیین علل فاصله گرفتن از حضور مردم و پیگیری اندیشه موسس انقلاب در دولت‌های اخیر، تبیین حضور بانوان در تحقق دولت انقلابی و نیز نقش بانوی طلبه در ترویج امید به گفتمان انقلاب از محور‌های این نشست است.

این نشست یکی از سلسله نشست‌های ویژه فعالان فرهنگی دانشگاه و حوزه با موضوع «امید به گفتمان انقلاب اسلامی» است که در روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ در سالن مجتمع فرهنگی سرچشمه تهران برگزار می‌شود. در این نشست فرهنگی و سیاسی اساتیدی از جمله حجت‌الاسلام فلاح، روح الله ایزدخواه، حجت‌الاسلام مجتبی عرب، محمد هانی ایرانمنش، صادق شهبازی، سارا طالبی و خانم انوشه میرمرعشی حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار