در دومین روز از هفته شیراز، از مستند تاریخی آیینه دار تولید صدا و سیمای مرکز فارس و مستند دیبای منقّش رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در مراسم رونمایی از مستند آیینه دار گفت: این مستند تاریخی با کارگردانی پویان کاظمی به بخشی از تاریخ شیراز و افتخاراتی که مردم فارس در انقلاب مشروطیت داشته اند می‌پردازد.

سهرابی با بیان این که در قالب این مستند که از عکس‌های میرزا حسن عکاس باشی بهره گرفته شده است، افزود: مستندتاریخی آیینه دار که تولیدش اواخر پارسال به پایان رسید، امسال از سیمای مرکز فارس پخش خواهد شد.

او ادامه داد: آن گونه که باید به تاریخ مردم فارس و شیراز پرداخته نشده و این در حالی است که با همت مستند سازان توانمند استان فارس می توان گام‌های مهمی در این زمینه برداشت.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با اعلام آمادگی رسانه ملی برای حمایت از تولید آثار فاخر تاریخی، فرهنگی و هنری، گفت: هنرمندانی که بتوانند آثار فاخر خلق کنند، می توانند طرح هایشان را ارائه دهند.

همچنین در دومین روز از هفته شیراز، پنجشنبه ۱۶ اردی‌بهشت از چهار مستند دیگر مرتبط با صنایع دستی در حال فراموشی استان رونمایی شد. مجموعه مستند «دیبای منقّش» در سینما گلستان رونمایی شد که این مجموعه دربرگیرنده مستند کاشی هفت‌رنگ و شیشه‌گری سنتی شیراز به کارگردانی عسل ستایش و مستند‌های دواتگری و قلم‌زنی مکتب شیراز به کارگردانی مهدی و هادی زارعی است.

این برنامه با حضور اصغر همت و افشین هاشمی هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون‌ همچنین جمعی از مسئولان فرهنگ و هنر شهر شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار