اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از ادامه مذاکرات برای احیای توافق برجام در روز جمعه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد نشست کمیسیون مشترک برجام امروز جمعه و به صورت حضوری در وین از سر گرفته می‌شود.

بر این اساس، در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امور خارجه ایران و گروه چهار به علاوه یک (چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس) و به ریاست انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در وین، پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

اتحادیه اروپا در این بیانیه اعلام کرد: شرکت‌کنندگان درباره دورنمای بازگشت احتمالی آمریکا به توافق برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق از سوی همه طرف‌ها بحث و گفتگو خواهند کرد.

در این بین، طرف‌های غربی ادعا‌های بی اساسی را علیه تهران مطرح می‌کنند. ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه مدعی شد آمریکا موضع گیری‌های لازم را برای رفع تحریم‌های ایران مطرح کرده است! حال این تهران است که باید موضع گیری‌های متناسب با این اقدام واشنگتن را انجام دهد.

ادعا‌های مقامات غربی در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق برجام خارج و کارزار فشار حداکثری را علیه ایران آغاز کرد. حال مقامات غربی خواستار پایبندی کامل ایران به برجام در قبال برداشته شدن بخش کوچکی از تحریم‌ها هستند. با این حال، مقامات ایرانی بار‌ها تاکید کرده اند تنها در صورت پایبندی کامل واشنگتن به برجام و لغو تمامی تحریم‌ها حاضر به اجرای کامل این توافق هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نااشنا
۱۶:۱۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
ایران باید پسر خوبی باشه و به غربیها تعهد چند باره بده و از هیچگونه منافع برجام منتفع نشه.
آخرین اخبار