رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ممنوعیت خروج از زنجان در تعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: مشاغل گروه۲ از هفته آینده اجازه فعالیت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طبق تصمیمات جدید ستاد مقابله با کرونا، مشاغل گروه۲ از هفته آینده اجازه فعالیت خواهند داشت.

او ادامه داد: همچنین خروج از زنجان در تعطیلات عید فطر ممنوع است.


قزلباش با اشره به اینکه  ارائه هیچ یک از خدمات در بیمارستان ها متوقف نشده است، تشریح کرد: واکسیناسیون طبق روال خود در حال انجام است و برای قطع زنجیره بیماری حداقل باید ۶۰ درصد جمعیت استان زنجان در دو دُز و افرادی که یک بار مبتلا شده‌اند در یک دُز واکسن یادآور دریافت کنند.

او در ادامه افزود: با توجه به تعداد واکسنی که در اختیار داریم، اگر با سرعت کنونی پیش رویم زمان زیادی برای ایمنی و قطع زنجیره نیاز خواهد بود.

او در راستای افزایش سرعت واکسیناسیون گفت: برای افزایش سرعت واکسیناسیون باید به ازای هر سه مرکز تزریق، یک مرکز تجمعی داشته باشیم تا بتوانیم در روز ۲ هزار واکسن تزریق کنیم؛ اما ایجاد این شرایط، امکانات و فضای بیشتری نیاز دارد که از توان دانشگاه خارج است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه همکاری همه جانبه برای شکست بیماری و واکسیناسیون وسیع لازم است، تصریح کرد: سیستم بهداشت و درمان چند کار را به صورت همزمان انجام می‌دهند. تامین نیروی فنی و متخصص توسط دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و لازمه تسریع روند واکسیناسیون همکاری و تامین نیروی تدارکاتی و پشتیبانی امکانات به وسیله سایر ادارات است.



انتهای پیام/ ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.