استاندار سیستان و بلوچستان:

ساخت بزرگراه در چابهار موجب توسعه حمل و نقل و رونق تجارت می‌شود

موهبتی گفت: ساخت بزرگراه از بندرچابهار با توجه به جایگاه ویژه این منطقه و متصل به آب‌های آزاد و پهلوگیری کشتی‌های بزرگ موجب توسعه حمل ونقل و رونق تجارت به داخل کشور و کشورهای آسیای میانه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از پروژه بزرگراه و عملیات اجرایی کمربندی شمالی چابهاراظهارداشت: این عملیات اجرایی زیرسازی و روسازی کمربندی شمالی چابهار که از اسکله شهید کلانتری تا میدان هیئت سه نفره و در ادامه به سایر شهرها و استانهای کشور متصل می‌شود.

او  گفت: شهرستان چابهار به دلیل وجود بندر فعال و حمل و نقل دریایی کالاها از نظر تجاری و اقتصادی دارای موقعیتی ویژه است از دیدگاه دیگر این شهر از نظر موقعیت های نظامی و جاذبه های توریستی اهمیت دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: بنابراین با توجه به این موارد و لزوم دسترسی این شهر به دیگر نقاط کشور و نوسازی و یا ساخت بسیاری از زیرساخت‌های مورد نیاز امری غیر قابل بحث است که با توجه به اینکه بندر چابهار به عنوان یکی از چهارراه‌های کریدور جنوبی تجارت جهانی و به دلیل موقعیت خاص خود می تواند نقش بسیار مهمی در ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه و افغانستان و بالعکس ایفا کند.

او ادامه داد: از آنجائیکه سالانه حجم قابل توجهی بار و مسافر در سطح استان جابجا می‌شود موضوع ارتقاء کیفیت عبوری محورهای ارتباطی و از آن جمله احداث کمربندی چابهار به منظور بهبود و ساماندهی وضعیت ترافیکی و سیمای شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 استاندار سیستان وبلوچستان در سفر به چابهار و سایر شهرهای جنوب استان از ظرفیت های تجاری و اقتصادی و طرحهای در دست اجرا بازدید کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار