مجید ملک‌زاده هنرمند مشهور صنایع دستی اصفهانی در رشته مشبک و معرق فلز به علت ابتلاء به ویروس کرونا درگذشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مرحوم ملک زاده هنرمند صنایع دستی پس از تحمل یک دوره ٢٣ روزه بستری در بیمارستان و پس از ترخیص در منزل به علت عوارض ناشی از بیماری کووید -١٩ روز جمعه دار فانی را وداع کرد.

مرحوم ملک‌زاده مدیر موزه صلح اصفهان بود و در زمان حیات خود تلاش بسیاری برای ابلاغ پیام صلح بازبان هنر کرد.

مجید ملک زاده، فرزند استاد مهدی (پدر هنر مشبک و معرق فلز ایران)، متولد ۲۰ تیر ۱۳۵۰ خورشیدی و از هنرمندان هنر‌های سنتی مشبک و معرق فلز شهر اصفهان بود.

او فعالیت خود در این زمینه را از سال ۱۳۷۱ آغاز کرد و پس از فراگیری هنر معرق و مشبک فلز متوجه شد که هنر به تنهایی معنایی ندارد و نمی‌تواند تأثیری بر روی مردم بگذارد، در نتیجه شروع به تحقیق در موضوعات مختلف کرد و در مسیر موضوع صلح وارد شد که صلح موضوعی است که بشر برای ادامه زندگی به آن نیاز دارد. در نتیجه فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد.

نگارش و چاپ چندین مقاله پژوهشی در موضوع‌های 'صلح - توسعه پایدار- خاک و تأثیر آن بر صلح - اقتصاد'، 'هنر- رنگ و نور و تأثیر آن بر صلح و آرامش جامعه 'و 'چشم انداز‌های راهبردی برای تحقق صلح از منظر هنر ' از جمله آثار پژوهشی این هنرمند است.

خلق سه اثر هنر‌ی ارزشمند و انجام کار گروهی در تجلیل از خانواده توریست فرانسوی در اصفهان در سال ٨۶، دریافت تقدیر نامه برای صلح و فعالیت‌های صلح آمیز از آقای ران کلارک شهر دار گلدکست - استرالیا در سال ٢٠١١ از جمله اقدامات انسان دوستانه این هنرمند است.
زمان تشییع و خاکسپاری این هنرمند امروز اعلام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار