فعالیت۱۵۰ کارگاه گلیم‌بافی در ایجرود

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان زنجان گفت: ۱۵۰ کارگاه گلیم‌بافی در روستای اوچ تپه شهرستان ایجرود فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خدایی فرد معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی استان زنجان گفت: کارگاه‌های خانگی صنایع‌دستی روستا‌ی اوچ تپه با اشتغال ۲۰۰ نفر در زمینهٔ گلیم‌بافی در حال فعالیت هستند.

او با اشاره به نقش کلیدی و اساسی بانوان در تولید صنایع‌دستی و توسعه روستا‌ها افزود: در سالی که با نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مزین شده است، توسعه زیرساخت‌ها و معرفی هرچه بهتر این روستا در حال انجام است و با تمام توان پیگیر حمایت از این قشر کارآفرین با همکاری استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی استان زنجان هستیم.

خدایی فرد ادامه داد: نقشی که صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و درآمد برای روستائیان دارد سبب شده که معاونت صنایع‌دستی طرح ضربتی تولید و اشتغال روستا‌های منتخب هدف را برای رونق صنایع‌دستی اجرا کند.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان زنجان گفت: معرفی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شهرستان ایجرود از طریق ارگان‌های ذی‌ربط و بخش خصوصی را پیگیری خواهیم کرد و ارتقاء سطح کیفی محصولات صنایع‌دستی روستایی با برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی، ایجاد بازارچه‌های موقت و دائم، توسعه و تقویت رشته‌های مزیت دار در روستا‌های هدف از جمله برنامه‌های اجرایی امسال است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.